wat is ICSI precies?

Ik vond deze vrij duidelijk..... Nu snap je het vast!

Liefs Annet

De procedure bij ICSI lijkt sterk op die bij een gewone IVF-behandeling en verschilt alleen voor het deel dat in het lab plaatsvindt. Eicellen, ontstaan na hormoonstimulatie bij de vrouw, worden naar het laboratorium gebracht. De man levert zaad in dat zodanig wordt bewerkt dat het geschikt is om te gebruiken voor de ICSI of IVF. Bij IVF wordt steeds een druppel zaad per eicel gedaan waarna het zaad op eigen kracht de eicel binnen moet dringen en bevruchten. Wanneer dit gebeurt, kan het embryo dat is ontstaan in de baarmoeder van de vrouw worden teruggeplaatst. Hierna is het wachten op innesteling van het embryo in de baarmoeder en het ontstaan van een zwangerschap.
Bij ICSI worden de eicellen zodra ze in het lab aankomen eerst behandeld. In tegenstelling tot IVF wordt uit de geringe hoeveelheid sperma slechts één goed bewegende zaadcel per eicel uitgezocht. De zaadcel wordt opgezogen in een holle naald die vervolgens in de eicel wordt gebracht. Als er embryo's ontstaan is de procedure van terugplaatsen dezelfde als bij IVF

Hoi Wilma,

Wat Annet hierboven gevonden heeft is idd een goed verhaal. Ik neem dan wel aan dat je weet wat IVF betekend. Voor de personen die ICSI ondergaan, maakt het geen verschil, alleen in het laboratorium moeten ze meer handelingen verrichten om de bevruchting tot stand te laten komen. Het is dan alleen dus geen natuurlijke buitenbaarmoederlijke bevruchting, wat IVF wel is. Je hebt dan ook meer kans op afwijkingen omdat ze de eicel beschadigen d.m.v. die holle naald. Dit is dan wel  de laatste behandeling die ze voor je kunnen doen voor een kindje van je partner en jezelf tesamen.

Ikzelf heb net een paar weken geleden  te horen gekregen dat de enige optie voor ons ICSI is, maar ik hoop dat het verhaal ICSI een beetje duidelijker is geworden.

Liefs,

Sil

Terug
Bovenaan