Wat is iui?

Hallo, ik zit geregeld alle berichten te lezen, ik ben ook bezig om zwanger te worden. En hoop een stukje herkenning te vinden met de ervaringen die jullie ook hebben. Aangezien ik al in ronde tig zou zitten, las ik een tijdje geleden iets over IUI misschien dom maar watis dat nu precies.
Kan iemand mij daar antwoord over geven. bedankt alvast.

Hoi anna,
Vragen zijn nooit dom!!
Ik zit net ff te kijken op allerlei sites en vond dit voor je..

Vruchtbaarheidstechnieken

Lukt het maar niet om zwanger te worden, terwijl jullie het toch graag willen? Denk je zelfs dat één van jullie wel eens onvruchtbaar zou kunnen zijn? Wanhoop dan niet te snel. Er zijn verschillende behandelmethoden mogelijk. Een aantal daarvan wordt hier besproken.

Eiceldonatie
Als je als vrouw geen eicellen (meer) hebt, kun je met de hulp van een donor, die een IVF-behandeling ondergaat, toch zelf een kind krijgen.

Eileideroperatie
Wanneer je eileiders zijn beschadigd, bestaat soms de mogelijkheid om ze te herstellen met behulp van microchirurgie.
Hormoonbehandeling
Als bij een vrouw een hormoonafwijking is geconstateerd, kan ze worden behandeld met hormonen om de cyclus te reguleren en een eisprong op te wekken. Deze behandeling wordt ook wel ovulatie-inductie genoemd.

ICSI
ICSI staat voor Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie. Het is een IVF-behandeling, waarbij de samensmelting van eicel en zaadcel niet aan het lot wordt overgelaten, maar waarbij één enkele zaadcel wordt geselecteerd en rechtstreeks in de eicel wordt geïnjecteerd.

IVF
In Vitro Fertilisatie (IVF), ofwel reageerbuisbevruchting, is een techniek die de laatste decennia enorme ontwikkelingen heeft doorgemaakt. Deze techniek, waarbij de bevruchting buiten het lichaam (in de reageerbuis) plaatsvindt, heeft inmiddels duizenden ouders gelukkig gemaakt, die vroeger kinderloos waren gebleven.

KID
Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad behoort tot de mogelijkheden als de man zeer sterk verminderd of helemaal niet vruchtbaar is. Ook voor lesbische paren biedt deze methode uitkomst.

KIE of IUI
KIE is Kunstmatige Inseminatie met sperma van de Eigen partner. IUI is de afkorting van Intra Uteriene (in de baarmoeder) Inseminatie, meestal met sperma van de eigen partner.

MESA
Micro Epididymale Sperma Aspiratie betekent spermapunctie. Hierbij wordt langs microchirurgische weg het zaad opgezogen uit een met zaadcellen gevuld bijbalkanaal.

succes met lezen
liefs anne

Terug
Bovenaan