Wat is Johannesbroodpitmeel?

Waar dient dat voor? Kun je dat al geven aan een 6 weken oude baby? Door de BV.

Mijn dochtertje heeft de laatste week ect veel last van krampen, helpt het daar tegen? Ik probeer al venkel maar werkt nog niet, maar ja gebruik het pas 2 dagen.

Gr Vanessa

Hoi Vanessa,

Volgens mij is jbpm niet echt geschikt voor krampen. Ik heb het gebruikt bij mijn eerste kindje tegen spugen en hongergevoel. Het maakt de voeding dikker maar heeft geen voedingswaarde.

Ook werd mij nu verteld dat je geen venkelthee meer mag geven aan je kindje, dit zou schadelijk kunnen zijn (1 1/2 jaar geleden werd het me nog aangeraden tegen kramp). Dit hoorde ik van zowel de kraamhulp als van het cb. Maar misschien geef je het niet aan je baby maar drink je het zelf ofzo? Ik heb trouwens de ervaring dat het niets helpt, een paar slokjes (afgekoeld gekookt) water geven wel verlichting aan je kindje.

Succes Fleur

johannesbroodpitmeel verdikt inderdaad de voeding waardoor het minder snel omhoog komt.het maakt ook de ontlasting zachter,dus als dat de reden van de krampjes is,helpt het in die zin wel.
er word idd ophef gemaakt over venkelthee,maar toch word het al jaar en dag voorgeschreven.het voedingscentrum geeft aan dat venkelthee een licht giftige stof bevat,maar je moet wel 10 liter drinken wil je daar last van krijgen.tegen serieuze krampjes helpt het echter niet.ik geef boas rooibosthee.is heel gezond en ook goed voor de darmpjes,maar krampjes verdwijnen niet 1,2,3.een beetje krampjes hoort er ook wel bij.de darmen moeten nu eenmaal nog rijpen.maar als ze veel pijn en verdriet hebben  wil je toch wat proberen.een echt goed werkend middeltje bij erge krampjes is wel abc-dolphius.poeder,verkrijgbaar bij de drogist.ik heb ook cinababy van vsm gebruikt,dit hielp ook wel.bij sommigen niet.maar boas had ook niet heel erge last van krampjes.

Wil je weten wat johannesbroodpitmeel is?

onder het kopje leuke weetjes:

Wij hebben een hele uitleg gehad  tidens een 'safari'toen we op  vakantie in portugal waren, daar groeien Johannesbroodbomen en dit zijn de zaden, die worden gedroogd en gemalen en dat poeder heeft als  effect dat kindjes minder spugen.

(karige beschrijving, maar ik had toen nog geen kindjes en het was dus nog niet heel erg interessant...niet goed opgelet in de les dus toen..hihi)

groetjes Yvonne

Wij kregen johannesbroodpitmeel   (jbp) voorgeschreven omdat onze dochter (nu 8 weken) heel veel spuugde. Het verdikt ook de voeding. Onze kraamhulp zei dat we gerust wat extra jbp door de laatste voeding konden doen, zodat Lotte wat langer door zou slapen. Inmiddels geven we Lotte andere voeding, Friso Comfort. Hier zit jbp bij in. Maar door de laatste   voeding doen we nog een 'los' schepje jbp en Lotte doet het hier goed op. Ze slaapt van ca. 22.00 tot 5.00.

Groetjes Anke
mv Niels 13-12-04 en Lotte 16-03-07

Halo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Nou dat  is dan ook wat zeg met die venkeldruppels. Ik had ook niet het idee dat het hielp want ze blijft gewoon doorschreeuwen. De doktersassistente had tegen me gezegd dat ik dat wel kon gebruiken.

Verder geef ik bv dus ik kan al die andere dingen zoals similac enzo nog niet gebruiken. Alhoewel het kan natuurlijk wel maar ik kan het zeg maar nog goed af met alleen de bv. Toch vind ik het wel sneu hoor, soms heeft ze zo'n pijn. Ik denk dat ze op een dag wel minstens 1 uur huilt alleen om de krampen. Ik heb geen flauw idee of dit veel of weinig is.  

Maar kan ik dat johannesbroodpitmeel ( wat een gigantisch woord is dat zeg) dan bijvoorbeeld door de laatste voeding doen? Zal ze dan wat langer slapen?

Nu hoorde ik iemand anders op deze site weer zeggen dat er  nooit langer dan 4 uur tussen mag zitten tussen voedingen als je kind nog geen 5,5 kilo is want dat zou dan wiegendood kunnen veroorzaken. Weten jullie hier wat van. Er mag toch  's nachts ook 6 uur tussen zitten. Helaas doet ze dit nog niet vandaar mischien met dat jbpm wel. Mara ja ach ze is pas 6 weken dus tja veel verwachten kan ik ook nog niet he.

He meiden bedankt alvast

Gr Vanessa  

Dag Vanessa

Ik heb het al eerder geschreven:
Je kan ook probiotica proberen. Dat zijn goede darmbacterien die de darmen op gang helpen. Loek leek krampjes te hebben en sinds ik dat gebruik, zijn die huilbuien over. Maar misschien kwamen die ook van vermoeidheid... Dus ik weet het niet zeker. Ik heb het gekocht bij een winkel in voedingssupplementen. De verkoopster ken ik en zei dat het vaker hielp bij baby's. Anders hebben ze het misschien bij een apotheek die meer alternatief gericht is of via een homeopaat oid.

Groeten,
Rosanne

Hoi Vanessa,

haha ja jbpm is een lang woord hihi
ik gebruik het sinds deze week ook op advies van het CB, maar meer voor het spugen. Al moet ik zeggen dat ik het niet ideaal spul vind :-S.. Ik moest 2 schepjes door haar fles doen en het word dan zo dik dat ze het amper kan drinken, lost niet veel op he ;-) Dus ik doe nu één klein schepje kijken of dat werkt, ze kan het in ieder geval drinken nu. Voor haar darmkrampjes moest ik een theelepel roosvicee lax door één flesje doen en dat werkt perfect ze heeft daar geen last meer van.

suc6!

Groetjes Sabrien
mv danaë (14 wkn)

Terug
Bovenaan