wat is jullie bedritueel?

Hallo

Loek zit volgens mij tegen een sprongetje aan. De hele dag hangeriger, jengelig, het is snel niet goed. Slaapt weer korter overdag, 's nachts vaker wakker en heel onrustig slapen. Zucht.... Het leek net ristiger te worden, krijgen we dit weer!

Net wilde hij niet slapen. Ons bedritueel is ´s avonds voor hij zijn nachtslaap ingaat
inbakeren, gordijnen dichtmaken samen, gedichtje met speletje erbij, drinken en naar bed. Nou, zo moe als hij was.... niet slapen! wel spelen, kraaien, jengelen, schoppen wurmen, maar niet slapen. Na een hele dag met hangen en zeulen is mijn geduld een beetje op en heb ik hem maar weer uit de bakerdoeken gehaald en mee naar beneden genomen. Maar wat straks.... Het drinken kan al niet meer. Dan maar alles zonder het drinken.

Ben benieuwd naar wat jullie doen voor het naar bed gaan met de kleintjes!

Hoi,
leuk he die sprongetjes, en deze duurt ook nog langer. Jippie... NOT! Ook Quinn is hangeriger en zeurderiger, alhoewel het nog meevalt.
Hier gaat Quinn gewoon na de laatste fles naar bed. Eerst verschonen, pyama en slaapzak aan, in bed leggen, gordijnen dicht en 2 kusjes op de wangen en welterusten zeggen, aai over de bol, lamp uit  en weggaan.
Dat was het. Misschien als hij ouder wordt nog een verhaaltje voorlezen, maar ik denk van niet. Dat kan overdag ook en ik vind het wel prettig zo kort.
Groetjes Veerle

Afkloppen hoor, maar ik heb bij Floor (en ook bij Tijmen toen hij een babietje was) nog nooit iets gemerkt van sprongetjes.
Ik kan natuurlijk wel haar bedritueel omschrijven:
eerst drinken, even knuffelen, dan schone luier, in slaapzak, gordijnen dicht, nog een kus en dan haar speeldoosje aan.
Dit is echt elke avond de vaste volgorde, Floor is er al helemaal aan gewend. Een paar weekjes geleden huilde ze nog veel in het begin van de avond, maar dit doet ze al een tijdje niet meer.
groetjes van Ruth

Hai
Drinken, schone broek (want die poept ze tijdens het drinken vol), tweede borst boven op onze slaapkamer met alleen een lampje aan, nog even knuffelen, naar bed met veel kusjes, nog even lekker boos gillen want ik ben wel moe maar wil niet slapen en dan slapen...
gr Irene

Hoi,

Ik heb eigenlijk ook nog nooit iets gemerkt van een sprongetje bij Nikki (nu 4 maanden).
Maar ons bedritueel is als volgt:
Rond 21.00 uur krijgt ze haar laatste fles (eerst een schone luier omdat madam weigert om in een plasbroek te poepen en ze vaker na de fles in "coma" ligt).
Na de fles brengt degene die de fles gegeven heeft, pappa of mamma, haar naar bed. Lekker instoppen en kusjes geven en dan de kamer uit. En als ze niet gelijk wil slapen, dan gaan we na een tijdje naar boven en geven haar de speen en dan is ze met 5 minuten in dromenland.
En slaapt ze door tot 's morgens een uur of 8.

Groetjes, Marieke

Hoi!

Hier same story (dezelfde tekenen van het sprongetje.. aaargh)! Ons bedritueel is ook heel kort, zoals hierboven al vaker beschreven: schone luier, slaapzakje/pyama aan, even knuffelen, lekker instoppen, muziekje aan, dikke kus en bijna altijd na een paar minuutjes even naar boven voor de speen en weer een kus. Normaal gesproken was Senne hieraan gewend en viel ze binnen no-time in slaap, maar nu toch niet zo...

Groetjes,
Dionne

wij doen boas na ons eten,rond half 7/7 uur de pyama aan(als mn man thuis is eerst even douchen 2/3 keer per week) en dan gaat hij weer mee naar beneden tot hij moe word.of hij een fles krijgt hangt af van het tijdstip waarop we smorgens begonnen zijn.is dit 8 uur,dan krijgt hij de fles voor hij naar bed gaat,is dat half 10 dan gaat hij naar bed en maak ik hem om half 10 nog een keer wakker.
groetjes kari

's avonds lekker badderen, in de box, fles drinken, knuffelen, als ze moe is naar boven, schone luier, slaapzak aan, liedje zingen, gordijnen dicht, instoppen, kus en weltrusten en ik ga weg. Dan is het nog 5 min kraaien en ff gillen (gewoon voor de lol) en dan is het stil en slaapt ze.  

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan