wat is jullie ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Eigenlijk hoor ik bij het zwanger worden forum,maar ik heb toch even een persoonlijk vraagje aan jullie zwangeren!
Zijn jullie zwanger geworden van om de dag klussen of juist iedere dag?

De een zegt dat t beter is om om de dag te klussen,ivm met het zaad,maar een ander zegt weer dat t beter is om iedere dag te klussen,dus ben ik erg benieuwd wat jullie persoonlijke ervaring is?!

Caro

Hoi Caro,

Jeetje, om de dag klussen. Is het dan nog wel leuk???   Wij doen het niet zo vaak, meer van de "weekendklussers", we hebben dan ook al 2 kinderen en die zijn alle 2 spontaan verwekt dus niet met hele schema's en rondes. Bij ons moest er alleen eerst een boterbriefje aan te pas komen. Want we zijn al 17 jaar samen maar nu 5 jaar getrouwd. En nu dus voor de 3e keer zwanger en dat was ook meer geluk dan wijsheid, want we dachten echt het gezinnetje compleet te hebben. Maar het is welkom. Alleen gaat mijn man er dus nu echt een knoopje in laten leggen.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken voor jullie Caro!

Succes, Saskia 11w, straks met 3 kids onder de 5.

Hoi caro,

Ik heb daar over op internet wel het een en ander over gelezen toen wij
het gingen proberen, maar ik weet niet meer waar ik het gevonden heb.
Zo ver ik het weet is het niet zo gunstig om het iedere dag te doen. Om
de ongeveer 48 is geloof ik beter. Als je het 2 keer op een dag zou
doen heeft het wat betreft zwangerworden helemaal geen zin. De 2e keer
is het zaad nog niet goed.

Langer dan een week er tussen is ook niet goed omdat het zaad dan te lang blijft zitten en dan wordt de kwaliteit ook minder.

Verder heb ik gelezen dat het beter is om het de dag voor je eisprong
te doen ipv op de dag zelf. Dan schijnt het zo te zijn dat je misschien
te laat bent.

Ik zou zeggen zoek even op internet, daar staat het in iedergeval op.

Wij hebben het geluk gehad dat het heel snel is gegaan, maar ik heb ook
geprobeerd er niet te veel mee bezig te zijn omdat dat volgens mij
alleen maar minder goed werkt.

Heel veel succes en ik hoop voor je dat het gauw wil lukken.

Miriam

40w2d

mij is verteld dat het zaad 48 uur "goed" blijft dus idd om de dag is best

maar wij hebben ons er ook niet aan gehouden

dus klus er lekker op los zou ik zeggen

groetjes renata

Wij deden het wisselend, om de dag of elke dag, gewoon waar we op dat moment zin in hadden. Heeft wel meteen resultaat op geleverd, dus...
Veel succes.

Mijn man werd een beetje overenthousiast en om de dag werd al gauw elke dag. Toen heb ik ovulatietesten gekocht. Vanaf het moment dat die positief was hebben we het een dag of 3 achter elkaar gedaan.
In totaal was ik 4 maanden na het stoppen van de pil zwanger.
Mijn nichtje heeft nooit die testen gebruikt en heeft het steeds in ongeveer de goede periode om de dag gedaan en die was 2x al na 2 maanden zwanger.
Mijn beste vriendin doet het bijna nooit en het duurde dan ook 1,5 jaar tot ze zwanger was.
Een ander nichtje van me deed het 1x met iemand waar ze geen relatie mee had op dat moment en ja hoor: zwanger!
Samengevat: ga je er echt voor doe het dan om de dag en anders: niet bij nadenken en je gevoel volgen anders gaat de lol er snel vanaf

groeten Elke

Hoi,

We hebben zo'n beetje alles uitgevreten om op het juiste moment raak te schieten. Ik zal je zeggen de lol is er op deze manier erg snel af en het wordt dan ook echt een must. Nu 4 jaar later eindelijk zwanger op een natuurlijke manier zonder gereken enz.

Mijn advies; vrijen als je er zin in hebt dan blijft het spontaan

Groet Marinte.

p.s het is idd zo dan sperma cellen goed 24 uur in leven kunnen blijven dus als je om de dag zou vrijen is dat voldoende en blijft de kwalitiet van het sperma wel goed.

Wij hebben het ook om de dag gedaan en ik ben nooit meer ongesteld geworden. (meteen zwanger dus) Mazzel dus!
Maar ik denk dat als het langer geduurd had, wij dat echt niet vol hadden gehouden. Dan is de lol er snel vanaf denk ik.

Succes ermee!

Janneke.

Terug
Bovenaan