wat is jullie ritme?

A

Anoniem

Guest
hoi
vraagje:wat voor ritme houden jullie aan.s,morgens word anouk wakker dan ga ik haar eerst wassen/bad en dan de fles,dan terug naar bed,tot volgende voeding.s,middags is ze veel wakker.het verschonen doen jullie dat voor of na de fles want heb het idee als ik het na de fles doe dat de melk weer omhoog komt.trouwens de ene keer red ik het wassen voor de fles en de andere keer niet,heeft ze teveel honger.zou ze dat in de gaten hebben dat het ritme dan anders is.wil wel graag een goed ritme.
gr petra mv anouk 9 weken

Hoi,

Mijn zoon slaapt meestal 's nachts door. Ik maak hem dan wakker voor de voeding 7 uur. Ik neem hem dan mee naar beneden om te voeden en laat hem de rest van de dag beneden in de box (of schoot of wipper)  tot de laatste voeding om 22 uur.
Verschonen doe ik altijd voor de fles geven (dat is op aanraden van de kraamverzorgster).
Hij gaat voor de 10 uur voeding in bad (om de dag) of wordt gewassen (de andere dag).
Sinds gisteren zijn we begonnen hem overdag in bed te leggen om daar te slapen. Alvast wennen voor de kinderopvang straks. Ik leg hem nu na de 16 uur voeding op bed in zijn kamer.
Oh ja, hij is nu bijna 9 weken.

Groetjes,
Knuf

Ik moet zeggen dat het ritme vaak verandert naar mate ze ouder worden en andere behoeften krijgen. Ook met betrekking tot bijv. de luier. Als ze wat groter zijn gaan ze niet meer spugen bij het verwisselen en kun je het beter achteraf doen. Ten minste, Lotte plast en poept eigenlijk bijna altijd tijdens de voeding, zodoende.  Plus dat ze daarna nog een hele tijd wakker is, dus hoe later de luier hoe beter. Hahaha!

Ik doe Lotte altijd 's avonds in bad, na de voeding van 19.00 of 20.00 uur (bv op verzoek). Daar word ze lekker rozig van en dan valt ze lekker in slaap.

Verder is mijn ritme: ze word wakker - voeding - even kletsen op de arm - verschonen - in de box - iets anders (als ze de box zat is en nog niet moe) - heel even knuffelen als ze aangeeft dat ze naar bed wil. (even lekker tegen mamma  aanliggen voor ze in bedje gaat, vind ze heerlijk!)  

Ik ga ook veel met haar wandelen. Dit doe ik dan direct na het verschonen. Dan gaat ze even in de box zodat ik me klaar kan maken om weg te gaan. Meestal is ze daarna wel weer moe. En anders vervolgen we het ritme gewoon waar we gebleven waren: weer in de box dus.

Maar ja, Lotte is intussen al 17 weken en tussen de 1 a 2 uur wakker na de voeding.

Groetjes, Marisa

Hallo,
ons ritme is dat met de ochtendvoeding ik em niet eerst kan wassen/badderen hoor! haha.. dan heeft ie echt honger! Dus ff snel verschonen, de fles, tutten/spelen en maar net hoe het de avonden uitkomt anders sochtends in bad.
Na het slapen, de ene keer als direct verschonen, maar ook wel eens erna, maar mn ervaring leert dat ik het dan nog wel eens vergeet!
Verder na elke voeding ff lekker knuffelen en spelen in de wipstoel/box of eropuit!
En vooral lekker genieten!!!
Gr. Saskia mv Jelte (9-6-2007)

Ik maak Rik uiterlijk om 6.30 uur wakker en geef gelijk de fles, verschonen zit er sóchtends niet in hoor vóór de voeding hahaha

Dan verschonen en gelijk terug naar bed. Dan de daaropvolgende voedingen doe ik wel eerst verschonen en dan voeden, lekker spelen in box, speelkleed of wipper en weer slapen of eropuit!! Ik doe Rik altijd savonds in bad, omdat dat straks beter uitkomt als ik weer ga werken. En hij vind het HEERLIJK om met papa mee onder de douche te gaan!!! Lekker die warme straal over hem heen! Vind ie leuker en lekkerder dan het badje!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik worstel hier dus ook mee en heb regelmatig het gevoel het niet goed te doen. Mette komt zelf rond 6 uur half 7. Ze krijgt dan een schone broek en vervolgens de fles. Aan het eind van de fles valt ze in slaap maar ik kan haar nog niet neerleggen dan helaas. Ze heeft reflux dus ze moet even overeind blijven en boeren. Als de boer geweest is is ze meestal ff wakker. Beetje knuffelen met mamma zorgt ervoor dat ik haar wel weg kan leggen. Dan slaapt ze maar na een uur is ze er weer. Nu is mijn vraag is dat normaal? Hoe lang slapen jullie kinderen achter elkaar door? Mette doet voor mijn gevoel veel hazenslaapjes ondanks de bakerdoek.
x ing

en oja de slaapshift na de eerste voeding in de ochtend gaat het beste. De rest van de dag is ze helemaal onrustig. Gek genoeg slaapt ze wel heel diep als ik haar in de maxi cosi doe (gewoon in huid) maargoed dat is dus niet de bedoeling.

x ing

hoi inge,ik weet ook niet wat normaal is hoeveel baby,s slapen,ik dacht veel maar anouk slaapt vooral s,ochtends en s,middags is ze veel wakker.wil ze alles meemaken,haha .soms slaapt ze een uurtje.ik red het trouwens ook niet altijd om haar te wassen voor de fles s,ochtends,nu ook niet.nou dan straks maar.dan hou ik dat ritme wel aan.
groetjes petra mv anouk

Terug
Bovenaan