Wat is jullie voedingschema voor 3 maanden? En hoelang/hoeveel slapen jullie kindjes???

Hoi meiden,

Mijn dochter is nu 15 weken en ons voedingsschema is als volgt:

Om 05:00 uur fles 200cc
Van 05:30 uur tot 09:15 uur slapen
Om 09:30 uur fles 200cc
Van 10:00 uur tot 12:00 uur slapen
Om 12:10 uur een kwart potje olvarit fruit
Om 14:00 uur fles 200cc
van 14:30 uur tot 17:00 slapen
Om 18:00 uur fles 200cc
Om 19:30 uur in bad
Om 20:15 uur een paar hapjes fruit of een beetje diksap
Om 21:45 uur fles 200cc +   2 eetlepels nutrix
Van 22:15 uur tot 05:00 uur slapen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie schema's en vooral ook hoe jullie het doen met de bijvoeding.

Groetjes,
Marjolein
 

He hallo Marjolijn,

Mijn dochter is 12 weken. Zon schema wisselt nog wat he?
Tja je wilt toch weten of je het goed doet. Nou als het volgens je gevoel goed gaat....

Ik doe het sind een dag of 3 zo:

08.00 uur Fles  
12.00 uur Fles
16.00 uur Fles
20.00 uur Fles

Alle flessen zijn van 180 ml water en 6  voeding.   Daar doe ik dan nog 4 schepjes johannesbroodpitmeel doorheen.

Ik geef voor de rest nog niks bij, ik weet nog niet precies hoe dat zit.

Ik kreeg de tip om de laatste voeding mijn meisje niet wakker te maken. Zo komen ze in een diepe slaap terecht en heb je kans dat ze later komen. Heb het aan het consultatieburo nagevraagt en ik mocht naar 4 flessen toe.

Succes

Ps. Hou je ons op de hoogte?
 
Hallo

Guido is 4 maanden en heeft het volgende schema:

06:30 flesje
08:00 slapen
10:00 flesje
11:30 slapen
14:00 flesje
16:00 slapen
18:00 flesje
20:00 slapen
21:00 flesje
21:30 slapen

Hij krijgt flesjes van 180 ml + 6 schepjes. Hij krijgt nog geen bijvoeding.

Groetjes Loekie
 
Hoi Lente 06,

Zo dat is lekker met 12 weken al op 4 voedingen!!!!!
Maar eh slaapt jouw dochter al zolang door???
Ik ben benieuwd hoe Felina het vanavond doet want het schema zoals ik hierboven beschreven heb werkt niet meer.
Felina gaat nu om 19:00 in bad, want ze begint het rond 20:00 uur behoorlijk zat te worden en moet dan echt naar bed.
Nu heb ik haar dus net in bed gelegd en moet haar waarschijnlijk wakker maken voor de laatste voeding rond 22:30.
Ik ben benieuwd of ze dan goed drinkt en daarna weer lekker gaat slapen.

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Marjolein
 

Beste Marjolijn,

Ik zag dat je alweer een nieuwe rubriek heb aangemaakt. 20.00 uur

Volg je gevoel met dit soort dingen. Probeer wat uit. Voedingen en slaapjes regelt zichzelf. En als je dit dan toch wilt sturen gaat het vaak tegen je gevoel.

Ja mijn meisje slaapt meestal tot smorgens 08.00 uur of 09.00 uur. Lekker he?
Maar het is al vanaf het beging een lekkere slaapkop. Heerlijk he.

Na de fles van 20.00 uur is ze nog een uurtje wakker daarna gaat ze naar bed. Ik werk nu nog niet dus vind ik dat mooie tijden. Maar als ik ga werken verschuif ik dit naar 07.00 de eerste flessie en 19.00 uur haar laatste flesje.

Ben weer benieuwd naar je ontwikkelingen.

Groetjes en Succes
 
Hoi Lente 06,

Ik heb mijn kleine meid gisteren de laatste fles om 21:00 gegeven.
De fles gaat dan helemaal leeg, en ze valt lekker in slaap.
Het probleem op dit moment is alleen dat ze na een half uurtje weer wakker wordt en dan pas met veel moeite weer rond 23:00 uur gaat slapen.
Misschien heeft ze wel last van de warmte ofzo, maar het is erg vervelend.
Ze heeft trouwens wel door geslapen tot 06:30 uur vanochtend.
Ik schrok me rot toen ik wakker werd, en was bang dat ik haar niet eerder gehoord had.
We gaan het vanavond weer proberen en we zien het wel.

Groetjes,
Marjolein
 

Beste Marjolijn,

Wat je nog zou kunnen proberen is, je dochter om 07.30 uur haar op haar buik te draaien. Misschien houd ze het dan langer uit. En doe je dan de laatste fles een papfles?

Groetjes
 
quote: Lente 06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-07-2006 18:20:06'));

Beste Marjolijn,

Wat je nog zou kunnen proberen is, je dochter om 07.30 uur haar op haar buik te draaien. Misschien houd ze het dan langer uit. En doe je dan de laatste fles een papfles?

Groetjes



Hoi lente 06,

Mijn dochter slaapt altijd al op haar buik. Ze kan namelijk niet op haar rug slapen.
Ze krijgt nu tussen 21:00 en 21:30 een papfles.
Rond 22:00 gaat ze naar bed en dan slaapt ze tot de volgende ochtend (de ene keer is ze om 04:30 wakker en de andere keer om 06:30).

Groetjes,
Marjolein

 
Terug
Bovenaan