wat is moederinstinct?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik had het laatst met een (kinderloze) vriend over moederinstinct. Hij vroeg aan mij wat dat nou precies was en hoe je dat merkt.  Vond het wel een moeilijke eigenlijk. Moederinstinct is voor mij dat je groter groeit (figuurlijk en helaas ook een beetje letterlijk hihihi). Ik ben bijvoorbeeld niet zo geduldig, maar als het op Heather aankomt heb ik echt een engelengeduld. Heather haalt het beste in mij naar boven en daardoor ben ik voor haar een goede moeder, hmmmm, snappen jullie 'm nog?

Maar goed, ik vond het wel een leuke vraag en hierbij gooi ik de 'm dan ook in de groep: wat is voor jullie moederinstinct?

Groetjes, KT

Hoi,

Mijn definitie van moeder-instinct is dat je haarfijn je kind "aanvoelt"
Met elke kerm,huil,lach enz. of er iets loos is of niet.
Dat bij sommige dingen "alarm-bellen" gaan rinkelen....
En de ogen in je achterhoofd, zoals mijn moeder het altijd zei!

Groetjes Debby  mv B'Elanna  

hoi
i
k vind het een leuke vraag,
ik denk het vooral een oeroud gevoel is
als moeder voel je alles aan van je kind
je wilt het met je leven beschermen en koesteren
en het is een gevoel dat nooit meer weggaat

groetjes Tess mama van Ash 2-11-2006

Leuke vraag inderdaad!
Ik denk er precies zo over als de andere 2 voor mij als schreven.
Alles over hebben voor je kind, door het vuur willen gaan voor haar en precies aanvoelen wat ze nodig heeft of wat haar dwars zit als ze huilt!
Anderen zeiden wel eens tegen mij in het begin als ze huilde:   "oooh dat zijn krampjes!" "Och ze heeft honger" maar ik wist dan gewoon ZEKER dat het dat niet was en dat ze bijvoorbeeld gewoon doodmoe was!
Jij kent je eigen kind het beste en weet dan ook het beste wat goed is voor je kind en wat jou kind nodig heeft.

Terug
Bovenaan