wat is nod?????

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik vraag me echt af wat nod is. Iedereen heeft het er over maar ik kan
er maar  niet achter komen.

Hoor het wel.

groetjes gerdientje

Hoi

Ik wist het ook niet, totdat ik het ergens tegenkwam.
NOD = Niet Ongesteld Dag.. dus dat zou dan de eerste dag zijn dat je eigenlijk weer ongesteld zou moeten worden. Als je dan dus niet ongesteld bent geworden ben je een dag overtijd...

Je kunt trouwens op 9maand.com heel handig uitrekenen wanneer die NOD dan zou moeten zijn. Daarvoor moet je weten wat de eerste dag van je laatste menstruatie was en je cyclus. Dit zegt natuurlijk niets, maar bij mij was het wel handig. Je ziet ook welke periode je in 'normale' omstandigheden vruchtbaar bent..echt leuk

(www.9maand.com -> vruchtbaarheid -> zwanger worden -> handig!vruchtbaarheidsberekening)

groetjes
Natascha

Hoi Gerdientje

Hier een lijstje met veel voorkomende afkortingen:

NOD = niet ongesteldheids dag, de dag dat je eigenlijk ongesteld moet  worden maar  dat niet wil.

Ongi = ongesteld

Gyn = gynacoloog

klussen = vrijen

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Liefs Anke

Bedankt voor jullie reactie. Ik snap nu inderdaad iets meer van de berichten.

Maar nog was ik verbaasd omdat ik helemaal geen namen meer herkende want gisteren

zat ik voor het eerst hier op dit forum.   Was ik net even uitgelogd kom ik er achter dat ik

helemaal verkeerd zat.

Ik hoor zelf al in het JULI forum want ben "al" 6 weken in verwachting. Hoop dat jullie er ook bijkomen.

Je zult mij dus hier waarschijnlijk niet meer tegen komen.

Succes allemaal. Groetjes gerdientje

Ow haha..nou ja, je hebt in ieder geval antwoord op je vraag... en ja..ik hoop zelf ook dat ik strax naar het juli-forum kan, heb vrijdag mijn NOD.. wie weet

Naar aanleiding van de vraag wat NOD betekent, heb ik ook een vraag. Ik ben namelijk nu voor het eerst ongesteld na het verwijderen van mijn spiraaltje en wil ook graag mijn NOD uitrekenen. Is dit mogelijk of ben ik veel te ongeduldig?

Tess

Tess het ligt eraan hoelang je cyclus is. Als die 28 dagen is, dan is je NOD 28 dagen na de vorige ongie......

Ik weet niet of het al te berekenen is bij jouw, want ik heb geen idee hoe het spiraaltje werkt.

Terug
Bovenaan