wat is normaal te voelen?

Hallo allemaal,
Ik ben Jenny, 31 jaar en nu 5,5 week zwanger van mijn eerste kindje. Ik weet dus helemaal niet wat 'normaal' is om te voelen en wat niet.
Ik voel mijn borsten/tepels, die zijn gevoelig. Mijn buik (of liever gezegd in mijn buik) voel ik meest van de tijd niets, maar soms ineens wat kleine krampjes.
Bovendien in de ochtend ietwat misselijk en vaak 's avonds ook nog.
Maar is dit normaal dat je soms helemaal niets voelt en dan ineens weer wel?

groetjes van Jenny
 
ik had de eerste 5 weken niet eens in de gaten dat ik zwanger was!! ben nu 15 weken zwanger en ik merk alleen maar dat ik nu iets dikker begin te worden. Af en toe ook wat kleine krampjes had ik in het begin, maar merkte er verder niks van. Was daarom ook best wel bang dat er iets was met de baby, maar alles gaat hardstikke goed!!
 
Ik had het toen ook zeker nog niet in de gaten en daarna bleef het ook bij zere borsten en heel af en toe een beetje pijn in mijn buik. Ben nu 18 weken en je kunt maar beter hopen dat je inderdaad zo weinig mogelijk last hebt van allerlei kwaaltjes.

Groetjes, Keesje
 
hallo jenny.

in de eerste vijf weken voelde ik ook nog niet zo veel wel de gewone menstruatieklachten af en toe buikpijn en pijn in de borsten wat ik wel heel erg had was dat ik giga honger had.
van 4 sneetjes brood ben ik ineens naar 10 gegaan (over de hele dag)
wel had ik het idee dat er onderin mij buik iets anders was dan anders dacht eerder dat er iets mis was met mij darmen.
hoop dat je inderdaad niet zo veel last krijgt van al die kwaaltjes zelf had ik veel last van vermoeidheid.
groetjes en succes verder.
 
Hoi Jenny,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Elke vrouw voelt wel weer wat anders tijdens de zwangerschap, er zijn dus geen echte richtlijnen. Wat jij omschrijft zijn wel dingen die veel vrouwen voelen, de een wat meer dan de ander. Mocht je onzeker zijn of alles nog goed gaat, dan kun je altijd nog je huisarts of verloskundige bellen.

Het is zowiezo erg spannend allemaal in het begin. Ben nu ook (ondertussen 34 weken) zwanger van mijn eerste en die eerste weken vond ik maar langzaam voorbij gaan. In mijn 6e week heb ik nog wat licht bloedverlies gehad (je kunt dan denken aan een paar druppels). Dit bleek innestelingsbloeding te zijn en komt vaak voor rond die periode. Je moet niet meteen schrikken als je wat bloed ziet. Ik wist van niets en ben toen erg in paniek geraakt. Verder moet je het maar gewoon over je heen laten komen. Lekker genieten van het zwanger zijn.

Groetjes M


 
Hoi Jenny,

ik ben momenteel 6,5 week zwanger en ik voel eigenlijk van alles. Heb bij tijd en wijle wat krampen onderin m'n buik (samentrekkingen van de baarmoeder, logisch), ben erg moe en helaas ben ik constant misselijk. Erg vervelend, want het kost me best moeite om er nu van te genieten. Ik merk ook dat ik bepaalde dingen die ik voorheen heerlijk vond te eten, nu niet meer hoef, en andere dingen juist weer wel. Ook plas ik wat vaker (die baarmoeder gaat in de eerste weken meer op je blaas drukken). Borsten zijn erg gevoelig, tepels nog gevoeliger. Over het algemeen genomen voel ik me niet echt lekker optimaal, maar toch probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten. Ben het eens met "M.", die eerste weken vind ik maar erg langzaam gaan inderdaad.

Ik neem aan dat jij begin december ergens uitgerekend bent ? Spannend, geniet ervan !!

Groetjes,
L.
 
Terug
Bovenaan