wat is nou leuk speelgoed voor een kind van 18 maanden

hallo,

de titel zegt het eigenlijk al.
ik wil wat nieuw speelgoed gaan kopen voor ilse, ik weet alleen niet wat nou echt leuk is voor haar. ik vind wel dat ze  er een tijdje mee moet doen en dat het ook leerzaam is.
ik heb wel wat dingen gezien, maar het is ook allemaal zo prijzig. ook heb ik op marktplaats gekeken, maar dan kan je net zo goed nieuw kopen. wat sommigen er voor vragen.

ik zit nog zo te denken, het is misschien wel prijzig maar er is een tweede meid op komst en die kan er natuurlijk later ook mee spelen.

maarja wat is nou echt leuk.
groetjes henny
 
Bijvoorbeeld:
- zo'n stapel-beker-toren
- boekjes (bij ons is dribbel een groot succes!)
- een houten loop-duw-figuurtje (sorry, weet er even geen andere naam voor, kost ong. €5,-)
- duplo-blokjes
- houten puzzel
- pollepels en plastic bakjes  zijn ook erg leuk speelgoed
- blokken

Ik ben zelf erg fan van houten speelgoed, duurzaam en heeft geen batterijen (lees: irritante muziekjes). Wat ook erg leuk is, zijn kleine muziek-instrumentjes: xylofoon, sambaballen, trommeltje.
Google eens op houtenspeelgoed winkel of Allehand. Dit is een producent van houtenspeelgoed en ze hebben leuke duurzame spulletjes.

Veel succes!

 
kijk bijvoorbeeld eens op www.doedoe.nl   een erg leuke site met allemaal houten speelgoed.
Het is opgesplitst op leeftijd en fase van je kind.
Ik heb er bijvoorbeeld een houten plankje gekocht met gaten erin waar je verschillende vormen in kunt steken.
Zo oefent je kind haar motoriek (met het insteken) je kan de kleuren leren en de vormen en je kan met de blokjes ook nog gewoon bouwen.
Mijn dochter heeft er in ieder geval al erg lang plezier mee en vindt het nog steeds leuk.
Er staan nog veel meer leuke dingen op en helemaal niet zo duur.
 
Hoi,

Bij 20 maanden kreeg mijn zoon ineens interesse in auto's, bussen, tractors  enz. Eigenlijk alles wat kan rijden. Ook zijn houten loopfiets ging hij ineens heel boeiend vinden. Zijn houten puzzels en blokkendoosjes vindt hij steeds leuker.  Net als boekjes (voor)lezen. Vooral als mama een hele rare stem opzet.  Wat ik de laatste tijd ook merk is dat hij dagelijkse situaties naspeelt. Met een plastic (thee)serviesje speelt hij graag. Dat  gaan we samen aan een tafel zitten en eten en drinken. Zijn knufffel krijgt dan ook.  Heel schattig.    Bij een meisje kan ik me voorstellen dat ze deze leeftijd misschien interesse krijgen voor popjes. Of  toch ook auto's?. Poppen vindt mijn zoon alleen leuk om in een kar of wagentje te doen en er dan (vooral hard)  mee rond te rijden.

Gr
Lies
 
hoi
je kan al gaan kleuren en tekenen makkelijk is dan om wasco kryt tehebben                               ook verven en plakken kan je al doen
succes
 
Terug
Bovenaan