wat is strippen precies??????

hallo allemaal! ben a.s zaterdag uitgerkend van de eerste  en nu zei de vk als het er woensdag niet is dat ze dan beginnen met strippen ze komen dan thuis en de rest is een beetje langs me heen gegaan! wie kan het mij goed uitleggen en doet het pijn,enne oja kan het zijn dat ik het verkeerd heb begrepen en het pas een week later plaats vind,bn echt een beetje verstooid geloof ik! alvast bedankt! groetjes lenny b haarlem

Ik ga ervanuit dat de verloskundige bedoeld dat als het de woensdag na de uitgerekende zaterdag er niet is, ze dan gaat strippen.
Is bij mij ook gebeurd, 5 dagen na de uitgerekende datum. Ze gaat dan met haar vinger(s) de vliezen proberen los te woelen (als ik het goed heb onthouden). Doen ze trouwens alleen als je baarmoeder er al rijp voor is, anders kan het niet. Ik vond het geen pijn doen, tuurlijk je voelt het, maar pijn nee. Je kan wel een beetje gaan bloeden, maar ook dit was bij mij niks. Maar er kwam dan ook geen kindje de daaropvolgende dagen  . Dus  2 dagen laten weer gestript, dit was wel wat pijnlijker, begon toen ook te zweten enzo. De vk zei toen dat ze van de 1 cm ontsluiting die ik al had, er 2 gemaakt had. Zo'n 24 uur later ging ik bevallen! Maak je er niet druk om,  je moet je heel goed ontspannen en je moet maar zo denken als het gevoelig is: de pijn gaat voorbij!  

Misschien is het mosterd na de maaltijd, omdat je al bevallen bent, maar...
Ik ben ook gestript, toen ik 9 dagen overtijd was. Mijn baarmoedermond was inderdaad rijp/week (zonder ontsluiting) en persoonlijk vond ik het wel behoorlijk pijnlijk, dat wroeten en roeren!
Daarna wat harde buiken en bloederig slijm verloren en in die nacht is mijn bevalling begonnen. Maar indertijd heb ik op ons zwangerenforum ook veel dames gehoord die gestript zijn zonder effect... Het is dus heel wisselend. Ik geloof dat VK/gynaecologen het doen onder het mom van 'baat het niet, schaadt het niet'...

Heel veel sterkte en succes! Hopelijk kun je snel je kindje vasthouden!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 maanden)

Terug
Bovenaan