Wat is the "ongoing rate" voor oppassers?

Ja, nou eeeh...

Het onderwerp zegt het eigenlijk al, he?



Het is ff geleden dat ik zelf oppaste (een jaartje of 15....) en ik heb
nog nooit van mijn leven een oppas "ingehuurd" en aangezien ik voor de
eerste keer (mijn dochter is zes weken...) geen flater wil slaan...
iemand enig idee is wat die dames (meestal zijn het toch nog steeds
dames neem ik aan???) per uur behoren te krijgen?



Graag jullie ervaringen met uurlonen voor oppassers



Groetjes,



Sandra.

 
Hoi Sandra,

Ik heb zelf afgelopen week voor het eerst oppas gehad voor mijn dochter (13 maanden).
Had ook geen idee wat ik haar moest betalen, dus ik heb het haar gewoon gevraagd. Nou, ze vroeg €3,- per uur. Vond ik een mooi bedrag. Uiteindelijk ben ik 4 uur weggeweest en heb haar €20,- gegeven. Dat was achteraf bezien een beetje te gek. Maar ja, ik was al lang blij dat alles goed gegaan was thuis en ik vond het zelf vroeger ook leuk als ik ging oppassen en ik kreeg wat extra's.
Maar ik denk dat je het gewoon het beste aan je oppas kan vragen wat die gewend is om te krijgen voor een uur oppassen. Dan kunnen er zeker geen misverstanden ontstaan.

Groetjes Nathalie
 
Hallo.
Wij hebben een vaste oppas die komt als ik moet werken. Ze past dan op van 15.00 t/m 17.00 uur. Mijn man komt vaak al om 16,30 thuis. Heb met haar afgesproken dat ze voor het oppassen 5,- krijgt. Als mijn man eerder thuis is, krijgt ze dit evengoed. Als het later word krijgt ze 2,50 per uur, dus 1,25 per half uur. Het lijkt altijd erg weinig, maar omgerekend kom je toch op ruim 5,- gulden per uur uit.
Succes ermee, ik zou het inderdaad even met je oppas overleggen, samen kom je er vast wel uit.
Groeten van Susan.
 
Wij betalen de oppas € 3,50 per uur. Dat is voor 's avonds of een paar uurtjes overdag. Voor vaste oppasmoeders (bijvoorbeeld één of meer dagen per week) zijn de tarieven anders.
 
wij betalen 4,50 euro per uur, maar we ronden het altijd af (naar boven dan he). Het is ook de invalkracht op de creche, ze is ook geen 16 meer, dus ik vind dat een mooi bedrag (ze is bijna 20).

groetjes,
lia
 

Hoi, wij hebben 1 keer in de week een vaste avond oppas.
Wij betalen haar 12,50 per avond (plus allerlei lekkernijen, mar dat vind ik voor zich spreken) ongeacht hoe lang de avond duurt. Ze komt om 19.30 uur, de 2 kleintjes liggen dan al in bed, en uiterlijk 23.30 zijn we weer thuis. Soms ook veel eerder (21.30 uur) en dan krijgt ze ook gewoon 12,50.
Onze oppas is een meid van 20 die een opleiding volgt in de kinderopvang, dus ook nog eens erg deskundig.

 
Terug
Bovenaan