wat is versschiel tussen 2de en 3de kindje....... ?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

hier zijn zeker dames die al 3de of 4de kindje hebben gekregen, Ik wou vragen of het ovestapen van 2de naar 3de kindje veel zwaarder was als van 1ste naar 2de.

Ik zelf denk dat van 0 naar 1 kindje is het moelijker als van 1 naar 2. Bij de eeste moest ik alles kopen, ben onzeker, alles is zo nieuw en je ritme is helemaal anders als ie was.
2de kom er gewoon bij, alles gaat   veel makelijker. Wel meer moe en aandacht verdelen. Tussen Laura en jordi is 22 maanden. Ik dacht altijd dat ik met 2 kinderen klaar zou zijn, maar nu zou ik graag een derde willen over 1 en half jaar of zo, dan gaat Laura naar school en heb  dan nog een van 2 en baby ( als het allemaal goed gaat natuurlijk)

Nou was mijn vraag aan moeders  met meerdere kinderen, hoe hebben jullie het ervaaren? Garaag hoor ik van jullie, groetjes boontje  

hoi boontje,
Voor mij zat er inderdaad heel weinig verschil tussen twee en drie kinderen. Het enigste wat iets veranderde, was de hoeveelheid huishoudelijk werk, die nam weer net even toe. Maarja, dat neem je er gewoon bij. ik moet wel zeggen dat mijn derde een hele rustige baby was. Dat scheelde heel veel. Daardoor heb ik echt van zijn komst kunnen genieten. Ik heb inmiddels vier kinderen en de komst van de laatste viel me echt heel zwaar. Moeilijkere baby en alle kinderen waren voordurend ziek (gewoon toeval). Hierdoor kwam ik ook s'nachts niet aan mijn rust toe. Van een herstelperiode na de bevalling was helemaal nauwelijks sprake.
Maarja, het meeste hangt volgens mij af van toeval. Gaat alles lichamelijk goed met je tijdens de zwangerschap, wat voor baby krijg je, zitten de andere kinderen goed in hun vel etc.
Maar een reden om geen derde te nemen zie ik niet. Bij mij zijn ze allemaal blij met hun broertje en zusjes, ze hebben echt veel aan elkaar en missen elkaar erg als ze uit elkaar zijn.
Ivy

hoi,

leuke vraag!!!!
Ik heb ook twee kids, dus vind het leuk te zien welke antwoorden je krijgt!!
Ikzelf vond eerste prima gaan, was heeeel rustig kindje en makkelijk, de tweede is een dame met temperament!!!! moeilijke slaper en duidelijk aanwezig. dus wel even wennen aan het aan huis gebonden zijn (ze slaapt NIET in de wagen)

dus het zal idd erg afhangen van hoe je kindje is en hoe het met de andere kids gaat!!!
ik hou de antwoorden in de gaten! (hoorde pas van iemand met 7 kids dat elk kindje na de derde steeds makkelijker wordt!! nou ik denk niet dat ik zover kom!!)

groetjes missC

hoi hoi
je hebt inderdaad gelijk.ik vond van 0 naar 1 kind het zwaarste.
iedereen zegt ook als je zoals ik 6 kids heb pfffff wat zwaar maar je rolt er zo in.
als je eenmaal het ritme te pakken hebt loopt alles vanzelf.
liefs sil

Verleden jaar is ons derde kindje geboren.En al met al valt het allemaal reuze mee.Dit meisje doe je er gewoon even bij.Alles is goed en leuk.Ondanks dat ze nooit in de kinderwagen slaapt en altijd mee moet naar school ed.
De stap is lang niet zo groot als van 1 naar 2   en niet te vergelijken met niets naar 1 kleintje.
Het enige nadeel is de ruimte die alles en iedereen inneemt als we ergens heengaan.Met een baby sleep je zo en zo veel mee,maar met ook nog 2 jongens van 6 en 8 heb je altijd ruimte tekort.

Groetjes Jessica

Ik kan er niet helemaal "eerlijk" op reageren, omdat we van 1 naar 3 zijn gegaan.
Maar ik denk dat zo'n 3e wel mee valt. Je moet wat meer organiseren, of zorgen dat er bepaalde dingen standaard klaarstaan. Mijn mama tas staat altijd klaar voor vertrek. Er zitten genoeg luiers/doekjes/ slabbetjes/flesjes en melk in. Ik heb ook veel dubbel. Dus aankleed plek boven en beneden! Als ik een kindje in bad wil doen, ligt daar alles behalve de kleding. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Volgens mij maakt het ook erg uit hoe je zelf bent. Als je zelf makkelijk bent en niet te perfectionistisch, moet het ook best gaan lukken!!!!

Gr Bertine

Hoi,

Ik vond de overgang van 2 naar 3 makkelijker als de overgang van 1 naar 2. Ik denk dat het ook wel ligt aan het leeftijdsverschil tussen 2 en 3. Dat was bij mij 2 jr. en 9 mnd. en de 2e was erg zelfstandig.

Francien

Hoi,

Ik had 2 jongens van 6 en 7 jr en heb er in november een dochter bijgekregen.
Inderdaad is het zo: deze doe je er even bij.
Je bent ook wat makkelijker met dingen: je maakt je niet zo snel druk; je bent al veel gewend van die andere twee. Mijn dochter laat ik ook wat makkelijker even huilen dan de eerste twee, simpelweg omdat ik soms effe geen tijd heb en weet dat ze toch wel in slaap valt/lekker in de box ligt.
Qua kleding heb ik dit keer echt bijna alles gekregen, zo ook het bedje etc. (Want ik had zelf alles al weggedaan een paar jaar geleden...) Ik maak me er nu ook niet druk over dat het niet nieuw is: bij de eerste had ik dat wel: alles moest nieuw en zeker niets tweedehands..ha ha.

Onze dochter is een intens tevreden meisje, met twee grote broers die graag aandacht aan haar geven en ze kan zich ook goed zelf vermaken (tot op zekere hoogte natuurlijk).

Ik heb alleen maar positieve ervaringen!!

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan