Wat is wijsheid, ik zou zo graag nog een kindje willen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben een mama van 2 prachtige en gelukkig ook gezonde kinderen van 2 en van 11 maanden. En hoewel ze nog heel jong zijn, kriebelt het onwijs....maar is het verstandig. Mijn laatste zwangerschap was niet zo heel leuk, maar daar gaat het niet om. Mijn mans reactie is: Ja ik wil best graag nog een kindje, maar we hebben geen kamers meer over.We wonen inderdaad in een klein huis en een groter kopen is echt geen optie.   Bovendien hebben we het ook niet zo heel breed, het is flink dubbeltjes zoeken. Nu heb ik net een baan met een jaarcontract, dus niks vast..........wat is wijsheid? Gewoon mijn hart volgen, met alle gevolgen van dien....???
Hoe doen jullie dat met drie of meerdere kindjes?
Groetjes Hanneke

Ik kan je helaas geen advies geven. Ik vind dat iedereen zelf moet beoordelen of er ruimte (zowel letterlijk als figuurlijk) is voor een volgend kindje. Wij kiezen er zelf voor om niet zo'n groot gezin te krijgen, zodat we de kids wel een eigen kamer kunnen geven. Aan de andere kant kom ik uit een gezin dat ook niet zoveel ruimte (heb nooit een eigen slaapkamer gehad) en geld had en ik heb er nooit last van gehad. Hele gelukkige jeugd en kijk er met veel plezier op terug. Veel succes met het nemen van een beslissing.

Hoi,
Hier een mama van 3 kinderen..35 jaar ben ik.
Ze zijn nu bijna 9, 5,5 en 13 mnd.
Mijn man heeft een eigen bedrijf, werkt veel, en ik werk ook nog 18 uur per week.
Wij hebben het nu financieel prima, maar hoe dat over een jaar of 10 is, weet je nooit..
We wonen in een koopwoning, 11 jaar geleden voor een superprijsje gekocht..Alleen..niet zo ruim...was toen prima..
Verhuizen kost per maand zoveel meer. Hebben we er niet voor over..
Dus ons huis is ook vol nu, maar het gaat prima.
Ik denk ook dat de wens voor een derde kindje groter en belangrijker is dan de ruimte..
Maar dat moeten jullie ook zelf zo voelen.
Veel drukker is het niet hoor, van twee naar drie kids..
Ik zou het wel weten..haha
Gr Rina

Ja, lastig!!

Eerst even voorstellen. Ik ben 33 en heb al 4 kinderen, wel met een groot leeftijds verschil. Ik denk persoonlijk dat het qua kosten niet erg veel uit maakt, 2 of 3 kinderen, misschien wel voor in de toekomst (studie) maar dan kun je altijd nog (meer) gaan werken, denk ik.
Verder heb je nooit een garantie voor de toekomst, we willen wel veel regelen, maar er kunnen dingen gebeuren die je niet in de hand hebt. Nu, maar ook met 3 kids.
Ik wens je veel succes, maar zou persoonlijk gewoon voor een 3e gaan.

Groetjes Poeh5

Terug
Bovenaan