Wat kan dit zijn?

Onze zoon Ties is nu 5 maanden oud. Hij heeft eigenlijk nog nergens last van gehad.
Nu heeft hij sinds een paar dagen rare droge plekjes op zijn benen en wangen.
Wat kan dit zijn? Wie herkent dit?
Hij krijgt nog nutrilon 1 en een zelfgemaakt fruithapje van appel en banaan.

Hoop dat jullie het weten...

groetjs

Hoihoi,

Evy heeft ook droge plekjes op haar wangen. Bij haar komt het van de kou; zijn echt schraal. Ik heb zelf ook sinds een paar dagen last van winterhanden.
Wij smeren Zwitsal voor schrale wangetjes en dit helpt goed bij haar.
Maar ik zou bij je zoontje wel eerst zeker zijn, dat het geen allergische reactie is. Daar hij het ook op zijn beentjes heeft.
Misschien even bellen met je huisarts.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Klinkt een beetje als eczeem. Het is natuurlijk wel weer meer verwarmingweer de laatste weken. Mijn oudste heeft het ook een beetje. Het zijn bij haar droge ronde plekkken van ongeveer 2 euro doorsnee. Maar zij kreeg het ook weer meer van zeep en wasmiddel enzo. Je kunt proberen om er even wat vaselinecreme op te smeren. Lekker vochtig houden dus, maar wel uitkijken met zeepproducten. Ik zou dus juist even geen zwitsal nemen. En anders naar de huisarts

Jesse heeft die droge plekken op z'n benen al ruim een maand of 3, en af en toe ook op z'n wangen, ik dacht gelijk ook aan eczeem, maar de kinderarts zei dat t nu nog gewoon droge huid was, maar dat t wel eczeem kon worden. De enige remedie is vet houden. Ik smeer nu paarmaal daags vaseline op zn benen en wat een wereld van verschil! Je voelt de droge plekken haast niet meer. terwijl de extra vettende badolie en babyolie totaal geen verschil maakten, werkt vaseline geweldig, echt n aanrader! Zwitsal zou ik echt afraden, zeker als een kindje al tekenen van droog huidje of eczeem vertoont, dit is een teken dat de huid gevoelig is en zwitzal is geparfumeerd, en kan t verergeren. Ik gebruik alleen natusan. En zwital in de haartjes, om toch t lekkere geurtje te hebben hihi

Ohw ja. Je kunt idd beter gewone witte vaseline gebruiken dan de creme van het merk vaseline.  Witte vaselie  is namelijk wat vetter. Ook kun je op recept witte vaseline creme halen ( dus niet van het merk vaseline ). Die werkte bij mijn dochter het beste. Hier is het een beetje hetzelfde verhaal als bij Jesse. Mijn dochter reageert extreem op zeep en parfumproducten. Ik heb haar het eerste jaar niet met zeep en shampoo kunnen wassen en moest zelfs de was met neutral doen. Nu gaat het beter hoor. Maar je kunt eens kijken of je kleine daar misschien op reageert. Maar als het vervelend wordt of je twijfelt kun je ook op het CB terecht.

Terug
Bovenaan