wat kan een mens er naast zitten...!

Haihai

Jullie hebben onze perikelen rond het slapen gevolgd de afgelopen tijd. Nou, wij zaten er goed naast zeg! Wij maar denken dat Loek een slechte slaper was, zich niet aan de slaap kon overgeven enzo... Niets is minder waar, er waren heel andere dingen aan de hand!
Loek wreef voortdurend in zijn ogen en volgens de website van inbakeren zijn dat slaaptekenen en moeten ze dan METEEN naar bed. Wij dat dus braaf volgen, maar we stuitten steeds op hevig protest. In onze ogen verzet tegen slapen. Ja vindt je het gek????? het kind was al die tijd gewoon niet moe. En na 30-45 min verzet en huilen, ja dan ben je wel moe natuurlijk! Waarschijnlijk heeft hij gewoon last van hooikoortsachtige zaken en is dat wrijven geen slaap! Maar jeuk ofzo. Inmiddels laten we hem langer op, tot hij andere tekenen van slaap geeft. Hij gaat dan meestal rustig naar bed, brabbelt of speelt wat en...   valt in slaap! Soms lachend en al (ik lag er gisteren even naast op ons eigen bed en hij viel naar mij lachend in slaap. zoooooo lief!)
Hij is vanaf donderdag ook niet meer ingebakerd en het gaat perfect! Hij slaapt veel relaxter zonder die doeken. En dat allemaal dankzij mijn eigenwijze moeder, waar in vandeweek zo boos op was. Maar goed dat ze eigenwijs niet mijn 'orders' heeft opgevolgd!

Soms hebben die vervelende betweterige oma's dus toch gelijk

Oei, dat is pijnlijk om daar nu zo achter te moeten komen.

wij hadden in het begin het omgekeerde, bleven met hem rondlopen omdat we dachten dat hij krampjes had. toen ik hem op een gegeven moment ook een keer gewoon in bed gelegd had ging hij gewoon lekker slapen. Als danny gaat huilen als hij op schoot zit en geen honger kan hebben dan is hij dus gewoon moe.

Soms kan je er gewoon echt helemaal naast zitten. Alleen jammer dat het bij jullie nu al zolang was en dat je al zoveel geprobeerd hebt en de oplossing zo simpel was.

Niet vertellen tegen je moeder hoor dat ze gelijk had. gewoon een ander verhaal ervan maken. hihihi.

groetjes irene

Hai Irene

Ik zag gisteren dat je nog een berichtje achtergelaten had via msn. Ik sta volgens mij best vaak online terwijl ik niet in de buurt vd computer ben, omdat hij vaak alleen maar aan staat... Sorry! Volgende keer zal ik me op offline zetten om verwarring te voorkomen. We kletsen weer een andere x!

Groeten
Rosanne

Hoi Rosanne,

Jeetje, da's wel balen om daar na zo'n tijd achter te komen! Maar wel fijn dat je het weet nu! Hopelijk wordt het leven voor jullie nu dan een beetje relaxter. Zouden ze hooikoortsdruppeltjes hebben voor zulke kleine kindjes? Wel zielig als hij echt jeuk heeft of traanoogjes of zo...

Groetjes,

Eveline

Hoi Rosanne,

Jammer dat je er laat achter bent gekomen, maar wel fijn dat je het nu weet. Je leert je mannetje ook steeds beter kennen. Een tijdje geleden hebben we het wel vaker gehad over de slaapproblemen van Loek en Senne.. nou, bij Senne is dit precies hetzelfde! Ik leg haar nu ook niet bij de eerste tekenen van slaap in bed, maar als ik aan haar zie dat ze écht moe is. En meestal valt ze dan als een blok in slaap. Ook ik had dit eerst niet in de gaten, volgde letterlijk het boekje. Gelukkig leren we allemaal onze kids ondertussen steeds beter kennen!

Groetjes,
Dionne

Hai Dionne

Wat fijn dat jullie daar ook achter zijn gekomen! En wij maar denken dat er iets met onze kleintjes was, maar er was iets met de manier waarop we met ze om gingen... Gelukkig kan je daar achter komen en het dan anders doen! Ik voel me wel een beetje schuldig tov Loek, maar weet ook dat ik er niets aan kon doen. Nu doe ik het anders en daar gaat het om.

Groetjes
Rosanne

Trouwens wel even wennen die naamsverandering. Was zo gewend aan Lyanne/Dionne...

Toch wel leuk dat je je kindje zo steeds een beetje beter leert kennen. Ik zou ook stiekem wel balen dat mijn moeder of schoonmoeder gelijk bleek te hebben, ik zou het dan ook denk ik niet zeggen tegen haar, hihi.
Fijn dat Loek nu lekker gaat slapen als het daar tijd voor is.
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan