wat kan het leven soms oneerlijk zijn

hallo meiden

hier gaat alles goed ben nu bijna 18 weken zwanger van ons vierde kindje en voel me prima.
heb vanmorgen onzettend rot nieuws gehad, mn zus is al ruim een jaar bezig om een kindje te krijgen terwijl dit kindje in mijn buik zich dwars door pil melden, dit voeld dan al onrechtvaardig, niet dat dit kindje niet gewenst is hoor, we zijn er supper blij mee, maar had het hun zo gegunt,
nu heb ik vanmorgen gehoort dat het bij hun ligt aan het sperma van haar man en dat er op de natuurlijke weg geen kans is dat ze zwanger zal raken behalve via ivf, ze weet niet of ze daar nu wel mee moet beginnen omdat ik zwanger ben en ze niet weet hoe ze zal reageren als ze onder de hormonen zit, ik vind het zo erg dat ze daarom twijfeld en hoop ook dat ze wel gewoon gaat beginnen ik kan me goed voorstellen dat ze het dan soms erg moeilijk heeft met mijn zwangerschap, ik hoop zo dat ze me zo dat ze me niet uit de weg zal gaan omdat ik wel zwanger ben maar zal haar zeker de ruimte geven die ze nodig heeft. ook bij mn zusje wil het niet lukken dus een beejt ehet zelfde verhaal alleen bij haar ligt het aan dat ze geen eisprong heeft en binnenkort aan de clomit zal gaan.
ik moest dit even van me af schrijven want vind het leven soms zo oneerlijk, ook vind ik het moeilijk om van mn laatste zwangerschap te kunnen genieten omdat dit toch steeds in je acht hoofd zit,
nou dit was even kort mijn verhaal het lucht al op om even van me af te kunnen typen
groetjes wwendy

Jeetje meid wat heftig.
Het leven is dan ook oneerlijk hoor.
Voor je zus ook wel rot zeg, maar die zal ook net zo super blij voor jullie zon neem ik aan.
Probeert toch te genieten meid, je zus heeft er ook niets aan als jij je rot voelt.

Maar snap je dubbele gevoel.

Liefs Anita

Ik kom zelf ook uit het IVF-traject. Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor 'n wondertje en we worden er beloond met 2! Ik snap hierdoor heel goed dat dit een lastige situatie is. Iedereen om ons heen werd spontaan zwanger en wij bleven eenzaam achter... Toch is het enorm fijn en knap van je zus dat ze er zo openlijk met je over praat. Maar het blijft vervelend... Voor jullie allebei... Heel veel succes. En hopelijk kunnen jullie toch enorm genieten van deze zwangerschap!!

Liefs Anna

Ik ben helaas altijd van de late reacties, maar hoop niet de minste.

Moeilijke situatie voor haar helemaal, maar vind dat het erg moedig van je om te zeggen dat zij er gewoon voor moet gaan. Het is je zus, en een zusterband is nog sterker dan een band met ouders (zo ervaar ik het) Zegt ook wel heel veel dat je niet voor de volle 100% kan genieten van deze zwangerschap, en dat je hoopt dat ze je niet uit de weg zal gaan.

Zal een moeilijke periode worden voor beiden ( want jij ervaart natuurlijk ook het verdriet van je zus) maar vergeet niet te genieten ook voor jezelf.

Ik kan alleen maar zeggen dat je het goed hebt aangepakt en ik hoop dat het ze snel lukt om zwanger te worden.

Terug
Bovenaan