Wat kan het leven toch gemeen zijn....

Dag meiden,
Ik ben nu ruim anderhalf jaar bezig om zwanger te worden. Vorige week nog een HSG-onderzoek gehad en tot nu toe is alles gelukkig goed. Maar toch wil het niet lukken, er gebeurt niets. Dit weekend heb ik weer een enorme klap in mijn gezicht gekregen. Mijn zusje die een paar jaar jonger is heeft een kindje van bijna 2 jaar oud en... je voelt hem al aankomen. Ze is nu 5 weken zwanger van de tweede! Ze waren niet echt aan het timen, maar als het zou komen dan was het welkom. Natuurlijk gun ik het mijn zusje enorm, maar bij haar gaat het allemaal vanzelf. Ik ben er helemaal verdrietig van, ik voel mijn eigen verdriet nu des te meer. Ook te weten dat de komende maanden alle aandacht naar haar uitgaat. Iedereen zal haar vragen hoe het gaat en ziet haar dikke buik, etc. Ik krijg al steeds meer moeite met zwangeren en babies zien. Dichterbij dan mijn zus kan het niet komen. Ik hoop zo dat wij ook snel mogen volgen. Dat we samen zwanger mogen zijn. Het zou ook zo leuk zijn als onze kindjes met elkaar kunnen spelen. Ik wil het niet, maar ik voel dat de druk nu alleen maar groter wordt, en dat is niet goed. Wat is het toch gemeen van het leven, he. Dat de een jaren bezig is en de ander binnen no time al weer zwanger van de tweede is...en nog wel mijn eigen zus.
Fijn dat ik het even met jullie mocht delen! groetjes Poek

hoi hoi!

Ik herken dat gevoel! Ook ik kan niet echt meer enthousiast reageren als iemand mij verteld dat ze zwanger is. Het afgelopen jaar zijn in mijn omgeving 6 meiden zwanger geraakt, zonder eigenlijk zwanger te willen worden. Dus ongelukjes.... Zucht.... Allemaal hebben ze besloten om er voor te gaan en inmiddels zijn 5 van hen al bevallen.
Idd, het leven kan soms zo oneerlijk zijn!

Hou je sterk, onze tijd komt wel !

liefs Nicole

Hoi Poek,

Ik hoor hier niet thuis maar herken zoveel in je verhaal. Helaas is het bij mij vanuit de andere kant....ik heb 2 zusjes die beide moeite hebben met het zwanger worden. Mijn oudste zusje is zwanger geworden via IVF en heeft nu een 2ling van 3 jaar. Mijn jongste zusje heeft PCOS en zit midden in de mm. Zij en haar man zijn ook 1,5 jaar bezig en moeten nu verder in de VU omdat Clomid teveel bijwerkingen geeft. Tja en dan kom ik..ik heb 2 meisjes van 4 en bijna 2. Ik ben spontaan zwanger geraakt en ben er in Juli achter gekomen dat ik opnieuw in verwachting ben. Jemig wat heb ik er moeite mee gehad om dat nieuws te vertellen. Ondanks dat ik er natuurlijk blij mee ben, voel en merk ik het verdriet en de pijn van mijn zusje. En nu mijn buik dikker is en de datum dichterbij komt merk ik toch hoeveel het met mij en haar doet. Ik praat in haar bij zijn liever niet over de baby en draag (als ik weet dat ze komt) liever niet te strakke kleren.
Ik heb met haar wel een open gesprek gehad over onze wederzijdse gevoelens en ik moet zeggen dat het erg oplucht.

Weten de mensen in jou omgeving dat jullie moeite moeten doen om zwanger te raken? Ik kan de pijn niet weg nemen en stuur ook jou bij deze veel hormonen toe(kan geen kwaad) en wil je heel veel sterkte toewensen.

Groetjes Odette

Lieve Poek,

O wat herkenbaar !
Ik heb het gevoel moeder te worden nog nooit mee mogen maken
Na jarenlang onderzoeken, gevolgen endometriose en proberen ben ik in september 2006 met de eerste IVF begonnen
Helaas, binnen 1 volledige poging zijn alle 5 de terugplaatsingen mislukt
Nu inmiddels  - in een ander ziekenhuis - begonnen met de 2e IVF en ik zit nu op het wachtbankje
Vrijdag as krijg ik de uitslag van de terugplaatsing van 11 januari (2 embryo's)
Het is zooo spannend
Ik herken echter heel erg veel in je verhaal
Omdat ik al jaren bezig ben, nog nooit zwanger ben geweest maar inmiddels ook al sterk ontwikkelde moedergevoelens heb op mijn 37ste...
Ik ben al zo vaak met zwangerschappen geconfronteerd maar je went er NOOIT aan !
Elke keer doet het pijn, al gun ik het die vrouwen ook hoor maar ja: ik gun het MEZELF het allermeest !
Het is moeilijk om enthousiast te zijn terwijl het voor hen ook een groot geluk is
Alleen baal ik ook altijd van die zgn. ongelukjes... bij ons lukt het niet eens EXPRESS en bij een ander dan wel per ongeluk
Het is oneerlijk verdeeld in de wereld

Toch hoop ik dat 2008 voor ons allemaal op dit forum geluk EN een baby brengt
Veel sterkte

Liefs,
Sunshine Jo

Terug
Bovenaan