wat kan ik beter niet eten ivm borstvoeding?

Ik weet dat het niet verstandig is om
veel uien te eten, prei, te gekruid eten,
jus d' orange. Laatst hoorde ik ook appelsap !?
Zijn er nog meer dingen die ik beter niet kan
eten/drinken?? ivm krampjes

Groetjes

Hoi Happy,

Umut heeft ook zo'n last van krampen gehad. Ik gaf en geef BV en heb toen de volgende dingen gedaan: geen ui, knoflook, scherpe kruiden eten.
Matig met koffie en chocola.
En ik heb gehoord dat satésaus en sinasappelsap inderdaad niet goed zijn in dit geval.
Maar ik dronk wel heel veel appelsap en daar had Umut geen last van.
Verder gaf ik hem afgekoelde venkelthee (twee theelepeltjes per dag) en Cinebaby, homeopathische druppels, 6x per dag drie druppeltjes.
Verder dronk ik zelf venkelthee.
Dit hielp echt! Hopelijk heb je er ook iets aan.

Groeten van Anneke

Hoi Happy,

Ik geef ook borstvoeding, en ik eet gewoon alles. Het is toch allemal nieuw voor de kleine en je weet van te voren nooit waar ze op reageert. Die van mij heeft nauwelijks last van krampjes, ik drink wel elke dag 2 kopjes venkelthee, en heb soms cinababy gegeven. Maar echte pijnlijke krampen heb ik niet kunnen constateren. Een erg tevreden meisje wat alles lust  
Succes!
Groetjes Marieke, moeder van Emma 3 juni

Hoi happy,

Vandaag dacht ik dat Tymo een baaldag had, maar nu lees ik dat je beter niet te veel jus d' orangs kan drinken. Gelukkig lees ik dat, er gaat bij mij een lichtje branden.

Na dat Tymo een voeding kreeg ging hij lekker slapen, maar naar een half uurtje werd hij huilend wakker...... dat is dus de jus d'orangs. Gelukig weet ik dat nu!

Ik had sinds gisteren zo'n zin in een glasje maar heb vandaag wel een aantal glazen op, dit zal ik nu maar een laten, kijken of het morgen beter is.

Verder kan ik gelukkig alles eten, heb haast geen buikkrampjes mee gemaakt enkel in de eerste week.

Groetjes denise
Tymo 01-juni-2007

Hoi,

Je kunt gewoon eten wat je eerder ook at, het is niet bewezen dat bepaalde voedingsmiddelen steevast bij iedere baby krampjes veroorzaken.  Je baby is in de baarmoeder eigenlijk  een beetje gewend geraakt aan jouw voeding en heeft daar al kennis gemaakt met verschillende smaken.  Je kunt dus gerust ui of prei eten en je maaltijd lekker kruiden. De moeders in Italië laten hun rijkelijk belegde pizza er immers ook niet voor staan . Als je vermoedt, dat jouw baby wel reageert op een bepaald voedingsmiddel, dan zou je deze eens uit je dieet weg kunnen laten. Het is in ieder geval niet nodig om op voorhand allerlei voedingsmiddelen te mijden.

Eten smakelijk!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan