wat kan ik doen

Hallo meiden,

Ik wil even jullie advies.
Ben zelf 22 weken zwanger maar mijn vriendin is nu ruim 8 maanden bezig zwanger te worden maar het lukt niet.
Bij mij was het in een keer raak dus dat was voor mij als voor haar best wel een schok. Voor haar omdat ze het van mij niet verwacht had en voor haar natuurlijk omdat het niet wilde.
Nu wil ik jullie vragen hoe kan ik haar het beste helpen?
Ik begin er nooit over als ik bij haar ben maar nu ik al met een aardige toeter rond loop wordt het voor mij ook steeds moeilijker omdat ik het haar ook zo gun.
Voel me daar best rot om en vind het nu ook heel moeilijk om van mijn eigen zwangerschap te genieten.
Klink raar ik weet het maar ik heb echt met haar te doen!

Hoi anoniem, lief dat je bezorgd bent om je vriendin. Mijn vriendin had dit ook, ze heeft haar gevoelens, dat ze het ons ook zo gunde en dat ze zelf zwanger was en dit soms moeilijk vond met ons gedeeld. Wij waren er heel open in, nu moet ik zeggen dat dit ook mijn beste vriendin is dat maakt wel verschil met een "gewone" vriendin (niet negatief bedoelt hoor). Zij heeft me heel erg betrokken bij haar zwangerschap, mee naar verloskundige enzo. Nu haar kindje er eenmaal is kan ik ook echt oprecht zeggen dat ik blij ben voor hun, ik houd zelfs enorm veel van dat ventje, ook nu worden we nog bij veel dingen betrokken en logeert hij regelmatig bij ons (om ook ons een plezier te doen lief he). Maar of jouw vriendin dit ook wil weet ik niet, bespreek daarom je gevoelens met haar vraag aan haar hoe ze zelf wil dat je er mee omgaat. Misschien wil ze ook wel erg betrokken zijn, of juist helemaal niet, je kunt dit het beste met haar bespreken. Je mag daarbij natuurlijk zeggen dat je het zo moeilijk vind omdat jij zo snel zwanger bent en zij zolang moet wachten.....

Succes ermee, laat je nog effe horen hoe het gaat.

Liefs Molly.

Hoi,

Ik weet uit eigen ervaring dat er niks erger is dan dat mensen medelijde met me hebben....
Gewoon gelukkig zijn en delen met je vriendin is het enige advies dat ik je kan geven....

Er is niks zo erg dan mensen die hun emoties/vreugde/geluk niet met je durven delen....

Liefs Lill

Hoi .....
Laat je vriendin meegenieten van jou zwangerschap! Buiten sluiten is véél erger. Praat er met haar over dat je het best moeilijk vindt, maar dat je haar er ook graag bij wil betrekken. Ze geeft zelf wel aan wat ze wil en niet.
Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er van hoor!
Groetjes Els

Hoi,

Ik vind het fijn als ik er af en toe over kan praten. Mijn buuf is zwanger en we zijn heel open naar elkaar toe. Probeer niet te voorzichtig te zijn en vraag gewoon eerlijk hoe ze zich eronder voelt en laat weten dat je vel aan haar denkt! Ik weet zeker dat ze dit waardeert!

Gr.Inge

Terug
Bovenaan