Wat kan ik doen

Mijn dochter die nu 3,5 maand oud is is altijd al niet zo een beste drinker geweest nu krijg ik eindelijk minimaal 700 cc a 800 cc per dag erin...ze is ruim 5,5 kilo...zou je zeggen geen probleem dat is goed toch?... mja dat klopt...maar aangezien het drinken altijd moeilijk doen is en proppen en kunsten en vliegwerk ben ik voor de gein eens gaan proberen wat 1e sapje te geven.... nou dat ging erin als koek...ze wil alleen maar meer en meer en meer....ook heeft ze last met haar ontlasting die duurt vaak wel 3 dagen...maar om nou te zeggen dat het erg hard is ... nee maar het kost enorm veel moeite...ik gebruik nutrilon omneo al een aardig tijdje en dat is altijd goed gegaan... maar het lijkt alsof de melk haar gaat vervelen en ze niet zo een zin er meer in heeft... is dit de tijd om over te gaan stappen naar 1e hapje enzo?... en hoe doe ik dat? neem aan dat ik dat moet opbouwen... ben nu bezig met het eerste sapje ze krijg 75 cc per dag ervan en lijkt er redelijk goed op te reageren...maar wat is verstandig met haar 3,5 maand volgens mij is ze er echt aan toe ondertussen allemaal...wat kan ik doen?
 
Hoi

Mijn dochter was met 3,5 maand ook toe aan iets anders dan melk. Ik ben begonnen met fruithapje. Langzaam opgebouwd. Hierdoor ging ze de melk ook beter drinken.

Groetjes Ria
 
Hi,

Je kent je eigen king het beste qua fles en bijvoeding.
Dus dat is iets wat je zelf moet beslissen.

Wel is het zo dat hoe later hoe beter en waar nu een sapje zit kan geen melk zitten en dat is het gene waar ze van groeit.

Succes met je keuze.

Groetjes
 
Peggy,

Ik zou gewoon doen wat jezelf wilt. Toen mijn man en ik baby waren kregen we al fruit en sap toen we twee maanden oud waren. Als jouw dochter er behoefte aan heeft...waarom niet??

Misschien zie ik het iets te makkelijk, maar volgens mij moet je jouw gevoel volgen..

Als je wilt beginnen met het eerste hapje kun je het beste starten met één soort en dit een paar dagen geven. Dan kan ze wennen aan de nieuwe smaak. Zo kan je telkens wat nieuws introduceren.

Succes!!
 
Hoi Peggy,

Mijn dochter kreeg ook nutrilon Omneo in het begin omdat ze heel erg last had van krampen. Op een gegeven moment kreeg zij ook last van verstopping en dikke poep. Toen ben ik rustig af gaan bouwen naar gewone nutrilon 1. Gewoon mixen met elkaar, geen probleem. Sindsdien, nergens meer last van. De Omneo kan gewoon te zwaar op de maag gaan liggen als ze het te lang gebruiken. Misschien een idee?
Sinds twee weken, ze wordt 4 maanden a.s. maandag, geef ik haar fruit en een groentepotje. Dit is alvast om een beetje te wennen aan de smaken. Maar als ik jou was zou ik eerst proberen om de voeding geleidelijk over te laten gaan naar nutrilon 1 en daarna pas te gaan proberen met potjes.
Het 1e sapje is natuurlijk wel altijd goed.

Heel veel succes.
Groetjes Esther
 
probeer eens en klein beetje roosvice door de melk heen te doen, geeft een smaakje dus vindt ze miscien lekkerder, idd het kan natuurlijk gaan vervelen alleen maar melk.
 
Terug
Bovenaan