wat kan ik doen?

Mijn dochter van 6,5 maand oud kan niet overstappen op friso comfort 2...ze kreeg er krampen van en harde ontlasting...toen wilde ik haar koemelkvrije voeding geven ivm misschien een koemelkeiwit intolerantie...en die voeding weigerde ze gelijk al bij de eerste slok... nog een paar keer geprobeerd maar op geen enkele manier wil ze het... nu blijf ik dus op friso comfort 1 hangen....is het een probleem om dat door te blijven geven tot het eerste jaar?...en wat moet ze dan extra hebben?...tot nu toe doe ik elke keer een klein schepje pap erbij...maar nu heeft ze weer erg vaste poep...rood hoofd met eruit persen en gillen erbij... maar de krampjes zijn weg !!...extra water toevoegen anders? zo ja hoeveel op een fles van 180?alle tips zijn welkom... ze is gewoon een zeikert met drinken en drinkt haar melk haast alleen nog maar met anijs en met vanille nutrix...
 
ik dacht dat je ook friso 1 gaf, rond de 6 maanden?? Ik weet het niet zeker want wij hebben nutrilon en ik geef nu nutrilon 1, vanaf dat onze zoon 6 maanden is. Op een gegeven moment ga je over naar de nutrilon 2, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet op gelet. Het lijkt me trouwens helemaal niet erg om langer friso 1 te geven, dus als je dochter dat wel drinkt dan waarom niet.

Ik zou in elk geval niet elke keer pap of nutrix erbij doen, daar krijgen ze inderdaad harde poep van. Geef liever gewoon fruithapje en groente hapje, plus een fles roosvisee of dixap.

Succes in elk geval.
 
Al vanaf de geboorte had mijn zoontje erg last van krampjes en harde ontlasting. Ik kreeg toen een tip van iemand om er in de middagfles een kwart theelepeltje abcdophiluspoeder in te doen. Te koop bij de drogist. Sindsdien heeft hij geen harde ontlasting meer gehad en hij is nu 11 wkn. Volgens mij is het niet erg om langer friso1 te geven, maar misschien helpt het als je friso2 nog een keer probeert in combi met de poeder. Ze zeggen ook dat je kind er ongeveer 2 weken over doet om aan de nieuwe voeding te wennen. succes!
 
Van die rijstebloem krijgen ze ook harde ontlasting.
Je kan beter bambix gebruiken(vanaf 7 mnd.)dan nutrix daar wordt de ontlasting ook dunner van.
Ook deed ik bij mijn dochter het flesje melk maken van venkel thee en dat hielp goed.
Ook fruit (geen banaan) werkt iets laxerend.

Succes ermee,

groetjes josje
 
Hoi Peggy,
Heb je al geprobeerd om friso 1 en 2 te mengen? Dat heb ik met mijn zoontje wel gedaan. Als hij normaal dus 6 schepjes friso 1 kreeg, dan deed ik 5 friso 1 en 1 schepje friso 2 en dat voor een paar dagen en dan 2 schepjes friso 2 en dan zo opbouwen. Hier ging dat heel erg goed, zonder problemen.
Maar ik heb ook to 7 maanden friso 1 gegeven, omdat mijn zoontje geen fruit of groente wilde hebben en omdat je van friso 2 maar meer 3 flessen mocht geven.
Heel veel succes met je dochter!
Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan