wat kan ik haar geven?

Mijn dochter (8 1/2 maand) is herstellend van behoorlijk ziek zijn. Heeft 8 dagen gebraakt en diarree gehad. Heeft ORS gehad en is nu weer aan de beterende hand.
Nu dus weer langzaam eten opbouwen.
Op dit moment kan ze alleen melk en pap verdragen. Ook al heeft ze een week geen diarree gehad of gespuugd, zo gauw ik fruit geef komt alles weer terug.
Ik weet nu even niet wat ik haar zal geven of hoe lang ik alleen maar pap en melk zal geven.
Ik merk aan haar dat ze honger heeft en meer wilt, maar ben nu bang het verkeerde te geven.
Wie heeft er tips hoe ik dit kan aanpakken?
Groeten, Claudia.
 
Hoi Claudia,

Gelukkig is je dochtertje weer aan de betere hand. Wat zal dat naar geweest zijn, voor haarzelf en voor jullie.
Ik zou het gewoon rustig weer gaan opbouwen. Ik zou het even alleen bij de pap en de melk houden. Als ze het daar op het moment goed op doet, dan kunnen haar darmpjes en maagje weer langzaam wennen aan wat vast voedsel. Je zou haar wat meer pap of melk kunnen geven als ze nog honger heeft. Gaat dit goed, dan zou ik langzaam weer met de fruithap gaan beginnen. Langzaam alles weer gaan opbouwen. Dan denk ik dat het allemaal wel weer goed komt.

Veel succes!
Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan