wat kan ik verwachten bij 12 weken controle bij een tweeling.

Hoi hoi,

Moet op bij de gynocoloog op controle voor de 12 weken. Wat kan ik verwachten?
(Heb al een intake met medische gegevens bespreken, bloedprikken en urineondezoek gehad).

Groetjes Bello

Hoi Bello,
Naast de normale echo kunnen ze een inwendige echo maken om te kijken of je baarmoedermond korter wordt. ook werd bij mij de bloeddruk gemeten. de controle op de baarmoedermond is niet elke keer  en de bloeddruk ook niet. bij mij is na 20 weken de baarmoedermond niet meer gechecked....

maar elke gyn is net ff anders in de controles. je kan natuurlijk ook vragen wat je bij je controles kan verwachten. niet elke gyn vind het bijv belangrijk om de inwendige echo te doen of doet hem minder vaak etc.

veel plezier!! weten ze al of het 1eiig is of 2 eiig?

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie!
Eigenlijk was de controle een beetje een teleurstelling. De week ervoor had ik nekplooimeting gehad en hebben we de kinderen van alle kanten mooi in beeld gehad.
De gynocoloog heeft nu alleen het tussenschot laten zien en ons vertelt dat het tweeeïg is (maar dit wisten we al 7 weken). We hebben de kindjes alleen op de hoofdjes gezien. Hij heeft de baarmoedermond niet opgemeten, geen bloeddruk, geen kindjes opgemeten, geen gewicht. Wel melde hij nog dat ik niet te zwaar mocht worden (weeg normaarl 50 kg). Ik vraag me echt af wat deze controle heeft voorgesteld.
Als ik er met 16 weken geen beter gevoel bij krijg stap ik over naar een andere gynocoloog, want ik heb liever dat ze me te veel controleren en op tijd iets signaleren, dan dat ze te laat zijn.
Groetjes Bello

Hoi Bello,
sorry voor mijn late reactie, maar het is hier weer wat drukker geweest..... tja, ze kunnen allebei lopen... hahaha
Wat vervelend dat je geen goed gevoel hebt bij je gyn. als je de optie hebt, zou ik zeker een zoeken die je wel ligt. ik had die optie niet, jammergenoeg. ik had bijna elke keer een andere en ook dat was helemaal niet fijn. ik had gelukkig wel elke keer dezelfde echoscopist en dat was in mijn situatie belangrijker.....
hoe kan het eigenlijk dat je nu al een nekplooimeting gehad hebt? dat doen ze toch altijd rond de 20 weken echo?
zo te lezen heb je nu om de 4 weken een echo. dan krijg je dus een 2eiige tweeling toch?? ik moest namelijk om de week voor controle op TTS.
nou, ik hoop dat je deze keer weer een goede echo gehad hebt en dat de beebs goed groeien!!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan