Wat kan ik verwachten bij Clomid?

<p>Hi allemaal! </p><p>Hoop dat jullie mij kunnen helpen door jullie verhalen te kunnen vertellen over het gebruik van Clomid. </p><p>Vandaag bij een fertiliteitsarts geweest en die heeft mij verteld dat ik clomid mag gaan slikken. </p><p>Maar wat kan ik daarvan verwachten? Iemand die hun ervaring en dus verhaal wil vertellen. Die hetzelfde heeft gebruikt. </p><p>Zijn jullie daar bij snel zwanger geworden? Of nog bezig? </p><p>Ik heb trouwens geen PCOS of uitblijvende menstruatie. Alleen erg onregelmatig ... ( 16 tot 44 dagen cyclussen ) </p><p>Alvast bedankt. Liefs Demi</p>
 
Hoi D e,
Ik heb wel pcos en ook Clomid gehad. Eerst een ronde Provera om menstruatie op te wekken, daarna 5 dagen Clomid 50mg.
Dit was mijn 1e ronde om zwanger te worden en het is meteen gelukt, ik ben nu bijna 10 weken zwanger!
Maar ja ieder lichaam werkt weer anders, dus ik zou me niet teveel vergelijken met anderen. Wel zijn positieve verhalen fijn om te horen en geven hoop.
Succes en hopelijk is het snel raak!!
 
Hallo,Als je clomid mag gebruiken houdt dat in dat je op dag 2 of 3 (dat weet ik niet zeker meer en weet ook niet of dat dat per persoon verschilt) tot dag 7 van je menstruatie een pilletje slikt.. vervolgens zal de arts je waarschijnlijk bij de eerste keer (en misschien bij elke cyclus, wat ze bij mij deden maar niet altijd bij iedereen) wel controleren via inwendige echo.. ook kunnen ze ovulatie test adviseren.. ik moest eerst voor een echo en een aantal dagen daarna bloed prikken.. ze kunnen namelijk in je bloed zien of er daadwerkelijk een eitje "gesprongen" is. Misschien niet hoopgevend maar ik heb ruim een jaar clomid gebruikt (17 maanden).. ik heb pcos maar bij mij was er ook een groot deel psychisch.. bij mij heeft de clomid waarschijnlijk deels geholpen.. ik kreeg opeens een bloeding (niet heftig wel menstruatie hoeveelheid maar was absoluut geen menstruatie) en daarna heeft mijn lichaam een eigen cyclus opgebouwd zonder het gebruik van clomid, waarschijnlijk wel doordat het door de clomid "wist wat er moest gebeuren".De maand dat ik zwanger werd zat ik er psychisch zo door heen dat we besloten het traject te pauzeren en te overwegen of we überhaupt verder zouden gaan.. ik ben er niet mee bezig geweest, heb mijn verjaardag gevierd, vakantie plannen gemaakt, dagje weg geweest etc. nu inmiddels 2,5 week trotse moeder van een dochter!Ik denk dat jou situatie heel anders is omdat je geen pcos hebt.. ik denk dat je best een grote kans hebt dat je cyclus regelmatig wordt, dat betekent niet per se dat je daar meteen zwanger van word maar het wel makkelijker te bepalen is wanneer ongeveer je eisprong zal zijn wat dan weer wel je kans op een zwangerschap kan vergroten (je weet dan immers wanneer je het meest vruchtbaar bent)..Laat je niet door mijn tijdsduur ontmoedigen, elk lichaam is anders, het zou zo maar kunnen dat het in 1 of 2 keer lukt bij jou terwijl het bij iemand anders de (bijv.) 8ste keer pas lukt...Succes!
 
Bedankt voor het reageren allemaal. Ik wacht m’n bloed af dat komt waarschijnlijk volgende week de uitslag van. 
Ben wel zenuwachtig! Ik hoop dat ik de volgende cyclus meteen kan beginnen. Maar door jullie al wel goede verhalen over dat is super fijn! 
Liefs
 
Terug
Bovenaan