Wat kan ik verwachten van de 20 weken echo?

Hallo dames!

Morgen vroeg om 8.15 u hebben wij dan ook onze 20 weken echo. Wat kan ik hiervan verwachten? Bij mijn 1e, 4 jaar geleden werd er geen 20 weken echo gedaan.
Ik ben behoorlijk zenuwachtig...

Liefs, Nicole 19w5d

hai nicole,ze gaat echt heel nauwkeurig kijken naar het hartje ,de hersenen de organen,ze neemt daar ook echt de tijd voor,de beentjes en de armpjes worden goed bekeken,het neusje en het mondje,eigenlijk alles.
Ze kijkt of het ruggetje goed is en het hoofdje word opgemeten.
En ze kijkthoever je nu daadwerkelijk bent.
En het geslacht,maar dat weet je al.
Het duurde bij mij ong 40 min.
veel geluk morgen!
groetjes

Ik vind het allemaal behoorlijk spannend! Telkens krijg ik van die horror senario´s in mijn hoofd, dat er een ernstige afwijking oid gevonden word. Ik ben wel heel blij dat ik ´s morgens vroeg al gelijk die afspraak heb staan. Ben bang dat ik anders de hele dag niet te genieten ben van de spanning...

Hoi nicole,

Wat spannend dat je morgen de echo hebt.
Net wat blondy schreef, ze gaan dan de kindje helemaal van top tot teen nakijken.
Kan me voorstellen dat je dan toch allemaal van die rare dingen gaat denken. Gelukkig heb je lekker al optijd je echo. Probeer vannacht een beetje te slapen en heel veel succes en plezier alvast gewenst voor je echo morgen.

Liefs marielle 18+3 w

Ze kijken of ruggetje en buikje helemaal gesloten is.
meten vocht in hoofd op (te grote waarde is waterhoofdje), kijken naar het bovenlipje (hazenlipje). of er 2 armpjes en 2 beentjes aanzitten, het hartje idd op 4 kamers goed gesloten tussen schotten, middenrif wordt bekeken, navelstreng.
Bij mij duurde het wel wat minder lang, die mevrouw was volgens mij erg ervaren, ik moest ook soms vragen wat zij zag, want ik zag niet alles even goed.
Er wordt wel erg hard op je buik geduwd vond ik, had de volgende dag echt spierpijn in mijn buik, moest bij mij ook wel goed zoeken soms want mijn kindje lag te slapen en lag voor sommige onderzoekjes niet echt ideaal.

Bij mij is het geslacht niet bepaald, omdat het kindje met gekruiste beentjes lag. Ik hoorde later dat er dan nog een echo gedaan moet worden, klopt dit?

Ik heb maandag nog een afspraak met de VK dus dan zal ik dat even vragen....

Groetjes Linda

Hoi,

Zoals de meiden al zeiden, er wordt gewoon heel goed gekeken naar de gezondheid van je kindje. En dat is niets om je zorgen over te maken, het overgrote gedeelte van de babietjes is kern gezond! En zelfs áls er wat is, hoeft dat helemaal niet erg te zijn, maar dan kan het bv gewoon handiger zijn om in het ziekenhuis te bevallen.
Tuurlijk, er valt echt een last van je schouders als je te horen krijgt dat alles goed is, maar eigenlijk is het gewoon leuk; drie kwartier naar die frummel in je buik kijken!

Dus ik ga je vooral heel veel plezier toewensen morgen! Hopelijk heb je een hele goede en mooi echo met een levendig wuppie die zijn papa en mama beloont met allemaal capriolen.

Terug
Bovenaan