wat kan ik verwachten?

Hoi dames,

Ik shrijf ook al een tijdje mee onder de kop zwanger worden na een miskraam.
Om even een korte uitleg te geven, vorig jaar een miskraam gehad en sindsdien ( 11 maanden verder ) proberen wij tevergeefs om zwanger te raken.
Nu heeft mijn man al een spermatest gehad waaruit niks vreemds kwam. Nu hebben wij volgende week een nieuwe afspraak staan bij de huisarts....kan iemand mij misschien vertellen wat de eerst volgend mogelijke dingen zijn die ze nu gaan onderzoeken? Ben behoorlijk zenuwachtig weet totaal niet wat we kunnen verwachten.

Gr Jenny

hallo,

zou persoonlijk de huisarts vragen of je doorgestuurd kan worden naar de fertiliteitspoli! onderzoeken die je daar kan verwachten zijn bloedonderzoek, uitstrijkje, echo en cyclusanalyse.

groetjes

Hoi Jenny,

Wij zijn na 12 maanden doorverwezen naar de gyncoloog in het ziekenhuis. Dit was februari dit jaar. In 4 maanden tijd hebben we verschillende onderzoeken en een behandeling gehad. Eerst sperma onderzoek bij mijn man. Bij mij een inwendig onderzoek of ik eitjes heb/eisprong. Hier ook een bloedonderzoek voor gehad. Dit onderzoekt tevens of je ooit hepatitus hebt gehad, kan blijkbaar invloed hebben. Tempen hielp niet omdat ik per dag een andere temperatuur heb, cyclus tellen ook niet, want die loopt wisselend. Na dit alles hebben we 2 x een samnelevingstest gehad (vrijen op de dag dat je naar het zh gaat, dan kunnen ze zien of er zaadjes leven in je baarmoederhals). Hierna een kijkonderzoek in de baarmoeder.
Na deze onderzoeken heb ik een HSG gehad. Niet het meest prettige onderzoek, maar het laat zien of je eileiders open zijn.
Aangezien er bij ons geen aanwijsbare reden was ben ik toen gestart met het spuiten van clomid (hormonen). Ik geloof dat ik nu mag zeggen dat ik na de IUI op 21 mei zwanger ben, ongelooflijk maar waar.

Al met al was het een vlotte, en bij mij maar 1 keer pijnlijk onderzoek. We hadden een erg ontspannen en prettige arts, die ook tegen een grapje kon. Dat alles heeft ons erg geholpen.

Succes volgende week. Ik hoop dat het bij jullie net zo vlot als bij ons.

groetjes Ano

ik heb hetzelfde meegemaakt. waarschijnlijk komt er nu een laparoscopie.(kijkoperatie) niks ernstigs, Maar via een echo Camera kunnen ze niet zien Wat er aan de hand is, en er hoeft niks aan de hand te zijn, want het kan ook gewoon langer duren, ze zeggen weleens; bij de een duurd het langer als bij de ander, wij zijn nu 8,5 maand bezig met een 2e, en bij mijn eerste was ik na mijn 1e poging al zwanger! sterkte meid. Gr mamakim

Hallo,

De eerste onderzoeken bij ons waren een bloedtest een echo en spermatest, Daarna mochten we een half jaar met hormonen proberen vanwege het feit dat ik geen spontane eisprong heb. Volgende week weer terug naar gyn voor verdere onderzoeken. Waarschijnlijk samenlevingstest en een HSG. Behalve de HSG zijn de andere testen die je in het begin krijgt vrijwel pijnloos,

Ik wens je veel succes en maak je niet te druk over de onderzoeken.

Groetjes Supertje

heel erg bedankt voor alle antwoorden :)
hopelijk wil het onderzoek een beetje vlotten, houd jullie wel op de hoogte zodra er eindelijk iets gebeurt.
veel succes zelf ook trouwens :)

Gr Jenny

Terug
Bovenaan