wat kan je het beste doen tegen maagzuur?

A

Anoniem

Guest
Ik heb de laatste tijd veel last van boeren en eten wat omhoog komt.
dan krijg ik een naar gevoel dat van mijn maag afkomt.
ik denk dat het maagzuur is.
het is dan net of er een krop in mijn keel zit.
weet iemand wat je hiertegen kunt doen.
alle tips zijn welkom want dit is niet fijn.
gr lisette

Hoi,

Ik heb hier ook last van. Mijn tip is; eet kleine beetjes verspreid over de hele dag.
Dus geen 3 maaltijden, maar 6 en eindig elke minimaaltijd met een paar lepels vla of yoghurt.
En na de maaltijd niet meteen in aktie komen (bukken, stofzuigen o.i.d) maar even de boel laten "zakken".
Liggen na de maaltijd werkt bij mij averechts...dan komt het er meteen uit.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt,

Groetjes Gea

hoi

Wil je nou geen rennies gebruiken dan kun je ook papermuntjes eten,vanille vla of melk drinken.het helpt niet altijd lang maar het hoort erbij helaas. en op je linkerzij slapen is beter als op de rechtse zij dan krijg je ook eerder last van maagzuur. gr wendy 28 5 wk

Rennies en Maalox kunnen absoluut geen kwaad voor de baby en kan je veilig gebruiken. Ik gebruik zelf Maalox.

Ik heb via de verloskundige Antagel gehaald. Het is een pepermuntdrankje waar je een slok van neemt. Het werk erg goed, ik zelf vind het alleen erg vies. Het schijnt dat de meeste mensen het niet vies vinden, maar ik vind het net een slok tandpasta. Maar het werkt erg goed, dus ik gebruik het wel. Het is bij de apotheek verkrijgbaar en volgens mij hetzelfde als maalox...
Hopelijk werkt het bij jou ook!

hoi dames rennies   is volgens de aphoteek niet goed.

lieselotte ik heb antagel van de aphotheek via de gyn je kun het ook zonder resept kopen .

ps ik slaap met mijn hoofd gedeelte van mijn bed iets hoger helpt bij mij ook heel goed.

groetjes iris

waarom zijn rennie's niet goed dan.
ik slik ze zelfs prefentief, en het help geweldg, wat zou er niet goed aan zijn dan.

ben wel benieuwd

xxx martine

Het is mij door vrienden ook afgeraden (1 is arts, 1 is apotheker)
Ik heb ook niet gevraagd waarom, maar ze waren er beide heel stellig in. Terwijl er in verschillende bladen mee geadverteerd wordt.
Dus als iemand weet waarom.......

Terug
Bovenaan