Wat kan je lichaam je voor de gek houden

<p>Hallo allemaal,</p><p>(Even in het kort) we zijn altijd in de veronderstelling geweest dat we geen kinderwens hadden. Maar de laatste jaren zijn we beide door omstandigheden er anders over na gaan denken en hebben we dit jaar april gezegd, we gaan gewoon proberen. </p><p>Gestopt met de pil, en aan de slag. In juli was ik een week over tijd, al langere tijd pijnlijke borsten. Helaas werd ik toch ongesteld. Er zat een huidskleurig balletje ter grote van een speldenknop in mijn maandverband (sorry voor de details) </p><p>Helaas daarna steeds geen geluk. Begonnen met ovulatie testen. Maar steeds tot op het heden geen geluk. Mijn  man vind dat ik er teveel mee bezig ben en zodra ik initiatief neem voor sex is het volgens hem een verplichting...</p><p>Begin december had ik weer het gevoel dat het raak was. Pijnlijke volle borsten, opgeblazen buik en ongemakjes. Maar helaas gewoon normaal ongesteld. Hier was ik op dat moment heel verdrietig en van slag door. Doordat ik zo misleid word door mijn lichaam.</p><p>Het voelt bijna als een karma dingetje omdat we zo lang gezegd hebben geen kinderwens te hebben. Je begint aan zoveel dingen te twijfelen, wat wel of niet goed is. Wat een eenzaam verdriet. </p>
 
Je lichaam kan je heel erg voor de gek houden. Vervelend is dat hè? Ik lees iedereen elke keer over allemaal klachten voor hun NOD. Natuurlijk is iedereen anders, maar ik had juist helemaal geen PMS klachten. Die heb ik normaal gesproken wel voor mijn menstruatie. Daardoor wist ik gewoon zeker dat ik zwanger was. Probeer dus niet te focussen op de klachten die er wel zijn. Dat kunnen namelijk ook tekenen zijn van een naderende menstruatie. Ik begrijp dat het heel moeilijk is, maar geef jezelf de tijd. Probeer de seks leuk te houden. Weet je ook waarom je partner het op bepaalde momenten als een verplichting ziet? Misschien fijn om dat ook uit te praten. Succes en hopelijk is het snel wel raak!
 
Helaas lijken de prille zwangerschaps kwaaltjes erg op die je heb voor je menstruatie. Gewoon blijven proberen en het komt vanzelf! Wij hebben er 12 maanden over gedaan. 
 
Ja. Vreselijk hè. Ik denk dat je niet de enige bent die het zo ervaart. Ik had in juli ook zoiets wat jij beschreef. Maar dan toch ongesteld worden. Klinkt als een vroege miskraam. Hoe frustrerend het ook is, blijf positief en hou het vertrouwen in je lichaam. Soms duurt het even wat langer. En wellicht ben je er te veel mee bezig. Probeer het los te laten. Ik hoor veel dat het vreselijk makkelijk praten is. Bij mij hielp dat wel;-)Seks hebben hoort ook leuk te zijn, geen verplichting. Probeer het gewoon leuk te houden. De spermacellen leven langer dan een dag. Dus genoeg tijd om een eitje te kunnen bevruchten;-)Succes meid, hou de moed erin.  
 
En nu zijn er "ineens" nichten en vriendinnen die vertellen dat ze zwanger zijn. Niet dat ik het hun niet gun. Maar dan denk je soms wel huh hoezo hun wel en wij niet? (1 van hen heeft nogal wat drugs gebruikt in haar jeugd) En vooral omdat wij heel lang hebben gezegd geen kinderwens te hebben (omdat we dat daadwerkelijk ook lang dachten) kunnen mensen soms domme, kwetsende dingen zeggen.Gisteren nog tijdens kerstborrel van het werk. Collega mooi wat gedronken en deed beklag over dat haar dochter van 5 de volgende dag al op tijd weer naast het bed staat. "Jij bent iig zo slim om geen kinderen te nemen, dan heb je daar geen last van". 
 
Sommige mensen denken helaas niet zo goed na...Ik hoop ook iedere maand dat het raak is. Sinds ik van de pil af ben heb ik overal last van en net als ik denk zal het, blijkt het toch nog niet zo te zijn.Tenzij er een medische oorzaak voor is zou ik zeggen dat je lichaam er vanzelf een keer klaar voor is.2019 betekend een heel nieuw jaar met maarliefst 12 nieuwe kansen.
 
Lets hope 2019 is our year! Misschien moet mijn lichaam ook gewoon ontzettend wennen aan het stoppen met de pil. Volgensmij 18 jaar ofzo de pil geslikt. Ben er best vroeg mee begonnen vanwege mega buikkrampen en ja die kwamen natuurlijk als eerste in alle hevigheid terug. Maar ook heb ik opvolgende maanden andere kwaaltjes voor het eerst gehad, zo'n metaal achtige smaak, veel drinken. Opgezette borsten. Pijnlijke tepels die voor je gevoel continu stijf zijn (die had ik vooral toen ik die week over tijd was), misselijk.  
 
Terug
Bovenaan