Wat kan je verwachten bij het eerste gesprek v gyneaceloog??

Hoi allemaal!

Wij hebben binnenkort een eerste gesprek / onderzoek bij de gyneaceloog. Wat kunnen we verwachten en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Vic

Bij mijn eerste gesprek werden er vooral veel dingen gevraagd: hoe lang duurt je menstruatie, hoe vaak menstrueer je, hoe vaak heb je sex, zijn er bepaalde ziekten in de familie. rook je, drink je, etc. etc. Daarna volgt soms een inwendige echo (bij mij wel in ieder geval).
Daarna wordt er meestal een plan gemaakt om je cyclus te volgen: bloedprikken op dag 3 van je cyclus en ergens aan hetb eind nog een keer. Rond je eisprong regelmatig echo's om alles te volgen, misschien een samenlevingstest ('s avonds verplicht sex en dan 's ochtends een uitstrijkje laten maken om te kjijken wat het zaad van je man/vriend doet in jouw baarmoedermond), waarschijnlijk mag je man/vriend een keer z'n kwakje inleveren en daarna een evaluatie van deze onderzoeken. Misschien ook nog een HSG (baarmoederfoto). Afhankelijk daarvan gaan ze verder kijken.
Ik denk dat ik zo redelijk compleet ben... het is voor mij alweer twee jaar geleden dat we aan het begin stonden van dit traject. Inmiddels na 5IUI's en 1 IVF hebben we een gezonde zoon gekregen op 16 juni 2010.

Succes, Esk

Hey,

Ben net geweest en het begint nu toch wel "echt" te worden zeg maar.
Maar een hele aardige vrouw en na de vragenlijst idd bloedprikken op dag 21 na laatste menstr. (as maandag) dan op dag 3 van de volgende ongi nog een keer en een HSG bij de volgende ongi.
Ze heeft wel net een inwendige echo gedaan en alles zag er goed uit. Gezien mijn verleden (heb al een zoontje) verwacht ze niet teveel problemen. Mochten er idd problemen zijn met de eisprong dan krijg ik daar med. voor en dan mogen we het op de natuurlijke manier proberen of gelijk al inseminatie. Pfff... vond dat wel heftig om te horen. Maar dat is van latere zorg, eerst de rest maar eens doen.

Succes!

@Esk
Bedankt voor je uigebreide uitleg Esk! Wat fijn dat je onlangs een kindje hebt gekregen. Alsnog gefeliciteerd! Geniet ervan! Ik hou je op de hoogte als ik geweest ben.

@Mirjam,

Dat lijkt me wel lastig iedere keer bloedprikken, ik werk 4 dagen en het is ook een eind reizen, dus weet niet of dat wel makkelijk gaat.Kijken ze niet eerst of ze het zaad van je partner kunnen testen?Dat vroeg ik me even af.
Het is idd wel een heftige keuze op de natuurlijke manier of gelijk inseminatie.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes met alles en als ik geweest ben laat ik wel even weten hoe het is gegaan.

Succes en sterkte meiden!

Veel liefs Vic

Op bepaalde dagen je bloed prikken doen ze om een goed beeld te krijgen van je hormonen.Heb je goede eisprong etc! Dit zijn de begin onderzoeken en helaas moet je daarvoor dan meerdere malen naar het zh. Meestal testen ze ook gelijk het zaad van je man inderdaad.De man heeft het helaas wat makkelijker qua testen daar zijn ze sneller overuit.Dan bij de vrouw.Die moet veel onderzoeken ondergaan eer ze weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Succes.

Gr suusje

Terug
Bovenaan