Bij mijn eerste gesprek werden er vooral veel dingen gevraagd: hoe lang duurt je menstruatie, hoe vaak menstrueer je, hoe vaak heb je sex, zijn er bepaalde ziekten in de familie. rook je, drink je, etc. etc. Daarna volgt soms een inwendige echo (bij mij wel in ieder geval).
Daarna wordt er meestal een plan gemaakt om je cyclus te volgen: bloedprikken op dag 3 van je cyclus en ergens aan hetb eind nog een keer. Rond je eisprong regelmatig echo's om alles te volgen, misschien een samenlevingstest ('s avonds verplicht sex en dan 's ochtends een uitstrijkje laten maken om te kjijken wat het zaad van je man/vriend doet in jouw baarmoedermond), waarschijnlijk mag je man/vriend een keer z'n kwakje inleveren en daarna een evaluatie van deze onderzoeken. Misschien ook nog een HSG (baarmoederfoto). Afhankelijk daarvan gaan ze verder kijken.
Ik denk dat ik zo redelijk compleet ben... het is voor mij alweer twee jaar geleden dat we aan het begin stonden van dit traject. Inmiddels na 5IUI's en 1 IVF hebben we een gezonde zoon gekregen op 16 juni 2010.
Succes, Esk