Wat kan mijn dochter eten op brood?

Wie kan mij advies geven?

Mijn dochter is sinds een week 1 jaar oud. Ze kan nu met de mee-eten. Helaas mag ze bepaalde voedingsmiddelen niet: varkensvlees, appel, tomaat, worteltjes,  weinig aardappel, geen koemelk (drinkt opvolgmelk van Nutilon Hypoallergeen). Als ze deze voedingsmiddelen niet eet is inderdaad de eczeem op haar armen, benen en achter in haar nek veel en veel minder. En heeft ze geen last van jeuk op haar bovenarmen.  Ze eet brood  dat niet bereid is met een melkproduct.

Ze eet nu brood zonder beleg en vindt dat lekker. Voor de afwisseling zou ik haar iets op brood willen geven, maar wat??? Wie heeft er een idee wat ik als broodbeleg kan geven?


Yvonne
 
Kaas? Of smeerkaas mag ze dat wel?
Je zou ham kunnen geven (dat is toch geen varkensvlees?).
Of pindakaas maar mijn ervaring is dat het teveel plakt hihi!
Misschien van dat kokosbrood? Maar ja ik weet niet wat allemaal wel en niet goed is hoor!

Succes Saskia
 
Hoi!
Goh wat vervelend die eczeem he. Het is inderdaad wel lekker als ze iets op haar boterham krijgt. Mag ze misschien wel kalfsleverworst/kalfssmeerworst? Ham is helaas wel varkensvlees. Kaas mag ze dan ook niet ivm koemelk. Bestaat er geen (smeer)kaas gemaakt van andere soort melk wat ze wel mag? Filet american is gemaakt van rundvlees.Je hebt ook kipgrillworst ook lekker voor kleintjes. Mijn nichtje lustte ook heel graag komkommer en gestampte muisjes op brood. Ze heeft ook erg veel last van eczeem gehad, nu niet meer gelukkig.
Nou succes ermee!
Groeten, Taatje
 
en fruit? Geprakte banaan bijv. Vaak is het wel je eigen idee van variatie willen hebben hoor, de kleintjes doen er veel minder moeilijk over. Je kunt het ook zo laten als ze er tevreden mee is en iets veranderen als je denkt dat ze "verder" wil?
 
hallo,

Huub heeft ook koemelkallergie en is nu 8 maanden. Hij mag wel vanalles op zijn brood. Zoals: stroop, fruit en vleesbeleg. Ik heb een dieet meegekregen van de dieetiste waar precies op staat wat hij mag en waar ik dat moet halen.
Het ene moet ik halen bij de Edah en het andere bij de C1000 enz.
Het gesneden vlees gaat niet zo geweldig moet ik zeggen de appelstroop daarintegen gaat het stuk beter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, of ze moet er reactie op geven natuurlijk dan wordt het anders.

Groetjes Brenda.
 
hoi

mijn zoontje vond knakworstjes altijd heel lekker en die heb je ook in rundvleesvariant
je zou ook gesneden kipfilet of zo kunnen geven er zijn best veel vleeswaren anders kun je het ook gewoon aan de slager vragen wat ze allemaal hebben dat geen varkensvlees bevat of de produkten die je kindje niet mag

groetjes tejaysmommy
 
Terug
Bovenaan