Wat kan ze nog meer drinken ipv diksap/roosvicee????

Hallo allemaal,

Ik geef mijn dochtertje (2 jaar)  meestal roosvicee te drinken overdag. Ze drinkt niet zo goed thee, en tussen de middag krijgt ze karnemelk met roosvicee (voor haar dagelijkse melkbehoefte)

MAAR wat geven jullie je kindjes te drinken? Het liefst een beetje gezond, zonder al die suikers??!!!

Groetjes Vilies
 
Hoi,
Onze zoon van 2jr drinkt naast zijn melk vooral water. Er staat vaak een beker met water op tafel. Ook drnkt hij af en toe diksap, maar niet te veel in verband met de laxerende werking van vruchtensappen. Verder vindt hij thee lekker (vooral als we beide hetzelfe soort theeglas hebben). Hij drinkt voornamelijk  rooibosthee en kamille thee. Daarnaast heeft mijn moeder onlangs zelf vliesbessen-siroop gemaakt waarvan één fles bij ons in de koelkast staat. Heerlijk!

groetjes Marieke
 
ik geef mijn zoontje naast alpro sojamelk ook altijdt spaclear/crystalclear.
van de limonades krijgt hij vaak de dunne ws komt het door de suikers die er inzitten.
 
Hoi,

Je schijnt vooral geen light dranken, zoals lessini te mogen geven.... is heel slecht en worden ze ook dik van

Maar mijn zoontje drinkt ook graag thee, en vooral samen met mama

Succes
 
Hoi meiden
BEDANKT voor alle tips, maar ik ben er uit!!!
Ik heb haar bosbessen thee voor gezet,   (ruikt heel zoet) en gezegd dat het "Snoepjes thee" is. Ze klokt het in 1 keer achterover.

Ik ben wel blij dat ik weer wat goede adviezen heb gekregen van iedereen. TOP

Groetjes Vilies
 
Dit doet me weer iets herinneren;

Een zoontje van vrienden vond water niet lekker. Maar toen ik hem "water met liefde" gaf lustte hij het wel.
Nog iets anders: mijn broertje vond snert vroeger niet lekker, maar erwtensoep wel
Zijn speel-vriendje hield niet van kip, maar wel van "poulard" (verbastering van poulet)
Geweldig...
 
Hallo,

Wat ik altijd doe met mijn dochtertje van 2 jaar is samen een sapje maken met de blender.
Ik gebruik dan veel fruit zoals kiwi, appel, peer, mango, etd...en maak dit aan met mangosap (gewoon in pakken te verkrijgen EN deze pakken zijn suikervrij...coolbest), dan laat ik Femke (mijn dochter) de blender aanzetten en dit is altijd groot feest.
Vervolgens roept ze "VOORPROEVEN..." en laat ik haar een beetje drinken.
Ze wil altijd meer, dus voor je het weet heeft je kind niet alleen genoeg gedronken maar heeft ze ook nog haar fruit voor de dag op :)

Bij ons werkt dit heel goed.

Hopelijk heb je iets aan de tip.

Groetjes van Patricia
 
ik las dat je er uit bent, maar je kan ook altijd nog appelsap verdund met water geven.
ik geef mijn zoon 1/2 water met 1/2 appelsap,en zo doe ik dat ook bij wicky
zo blijft het ook light.
want zoetstoffen mogen ze eigenlijk niet,(niet meer dan een 1/2 glas)zit iets in wat mer risico op kanker geeft.
groetjes
 
Terug
Bovenaan