wat koop je voor je kraampakket?

ik wil morgen naar prenatal. mijn verzekering vergoed mijn kraampakket niet. maar normaal gebruik je alles wat erin zit, maar nu ik voor de 1e keer in ziekenhuis beval, lijkt het me onzin om het gehele pakket aan te schaffen.
maar wat zit er nu precies in wat ik echt nodig heb? ik dacht kraamverband, en van die celstofmatjes, alcohol en watten. maar wat nog meer? wie kan me helpen?

Bij Etos verkopen ze ook alles los, en geodkoop

Ook als je in ziekenhuis bevalt of zotel moet je wel een compleet pakket thuis hebben staan

je weet nooit wat er gebeurt en er bestaan van die snelle bevallingen dat je het ziekenhuis niet eens haalt.

Ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen, zou in het zotel bevallen en had thuis gewoon de bak klaarstaan

Dit keer dnek ik dat ik misschien die kant en klare doos bij prenatal wel makkelijker vindt.

Ik heb m nog van de vorige keer dus vul m een beetje aan want ik beval ook in het ziekenhuis. Ik heb de volgende dingen bedacht;

desinfecterende zeep/handgel (voor de kv)
kraamverband
alcohol
gaasjes (om t naveltje schoon te maken)

En die matjes zijn idd wel handig maar heb ik er ook nog zat van.
Verder weet ik t ook niet.

xx

•1 of 2 navelklemmetjes
•5 tot 1o celstofmatjes
•2 kraammatrassen
•matrasbeschermer
•1 flesje alcohol (om mee te ontsmetten)
•verbandwatten
•steriele gaasjes
•desinfecterende zeep
•kraamverband

deze vond ik op het internet
wat je ook kunt doen als Als je zorgverzekeraar geen kraampakket verstrekt, dan kun je dit pakket via de drogist of apotheek bestellen. Je kunt bij het kraamcentrum in de buurt informeren naar het kraampakket en de kosten hiervan

ook bij prenatal rond de 30 euro dacht ik

wat mama1981 schreef is idd wat we de vorige keer gebruikten
nu ik het lees weet ik het weer

wij hebben overal desinfecterende zeep dus die hoef ik niet te halen :)

binnenkort maar eens doen, nu ik nog af en toe de deur uit kan

dan ga ktoch maar een heel pakket aanschaffen denk ik..zag idd op de site van prenatal dat ze 30 euro waren. ik had ook zoiets van ik ga nu laat kdan maar gelijk een pakket aanschaffen nu gaat het allemaal nog wel. bedankt

Hier een berichtje van een aprilmama.
Ik las dat volgend jaar het kraampakket weer in de basisverzekering komt. Even navragen dus, voor je vanalles gaat kopen!

Terug
Bovenaan