Wat kopen jullie?

Hoi meiden!

Wat kopen jullie voor de eerste tijd voor de kleine? Qua pakjes, rompertjes, broekjes/shirtjes etc en welke maten? Ben van plan het nu eens 'goed' te doen, aangezien ik er bij de eerste 2 flink 'naast' zat........veel te veel van het ene en te weinig van het andere! hahahhaha tot grote ergenis van m'n man, want ik moest en zou natuurlijk van alles er weer bij kopen.......!
wat ik nog wel van de vorige weet is, dat ik die 'aan 1 stuk' pakjes zo praktisch vond! met die drukknoopjes voorop......zo aan en uit te trekken! (te koop van oa noppies, maar ook bij hema en bij prénatal)
ben benieuwd naar jullie lijstje!
liefs!

Hoi Claudia,

Wat ik van de vorige keer heb geleerd, is om vooral niet teveel te kopen. Je hebt zo bijgekocht. Mijn eerste kindje woog maar 3040 gram, dus alles wat ik had, was veel te groot. Dus ik zorg dat ik nu een kleine 'basisvoorraad' heb en koop bij zodra de kleine er is.

Ik krijg tussen de 30 en 40 weken zwangerschap nog een paar groeiecho's, dus misschien dat ik dan een betere inschatting kan maken van de grootte van de baby.

Gr Ingrid

Ik heb van die checklijstjes van het internet die houd ik wat aan, maar ik heb totaal geen benul van of dat genoeg is. Weet ook niet wat ik nog ga krijgen ofzo
Ben ook benieuwd naar de lijstjes van de ervaren moeders :)

Hey Claudia,
Moest wel een beetje lachen, aangezien je de derde krijgt,,hihi
Ik koop voornamelijk mt 62, mijn kinderen zijn niet de kleinste en groeien als kool dus 56 zijn ze zo uit en 50heeft nooit gepast!
Ik vind die pakjes aan 1 stuk idd wel fijn, nadeel is dat ze er sneller uitgroeien en ik heb niet graag met de voetjes eraan, dat past pas tegen de tijd dat hij eigenlijk te klein wordt en van te voren bungelen die voetjes/sokjes er zo onder,,haha
Ik vind het de eerste tijd belangrijk dat het een zachte stof is, ze slapen er natuurlijk in!
Ik heb van alles al super veel liggen dus daarvoor hoef ik eigenlijk niet naar de winkel!
Als het een jongetje is koop ik 1pakje mt56 en 1pakje 62bij
Als het een meisje mocht zijn,,oei, dan ga ik los na drie jongens ben ik bang, alles in meisjes kleuren,,hahaha
Het meeste wat ik heb is in neutrale kleuren dus ook voor een meisje kan ik vooruit (al zal ik dat niet aan mijn man toegeven;-))

Lijstje
*2-3pakjes mt56 (of setje)
*2-3pakjes mt62
*6 rompers mt56
*6 rompers mt62
*2-3 mutsjes
*6 paar sokjes 0-6mnd

Je krijgt natuurlijk veel en de wasmachine draait toch de hele dag, dus hier heb je als basis genoeg aan! Ook kun je dan kijken welke maat je beste kunt nemen voor je kindje!

Liefs MJ

Ik koop niet teveel. Vooral niet groter dan 62. Alles is zo bijgekocht en als je nu al groot koopt loop je de kans dat je het 'vergeet' of heel veel in die maat krijgt.

Vooral hydrofiel luiers kun je wat mij betreft niet genoeg hebben en genoeg omslagdoeken is ook handig!
Ik hou niet zo van de hele neutrale kleertjes dus wacht nog even met shoppen tot het geslacht bekend is!

Hey meiden,

Ik haal een eerste pakje in maatje 50 en 56.
Verder een stuk of 8 rompertjes maatje 56.
Een stuk of 5 maatje 62.
Qua pakjes haal ik er ongeveer 4 - 5 maatje 56 en 2 maatje 62.
Mijn ervaring is dat ze bij ons in de fam of geld geven of vragen welke maat van kleertjes we willen dus dat is makkelijk.
Verder zorg ik idd ook voor zachte soepele stoffen.
Wij wachten hier ook met shoppen tot we weten wat het word.
Ik vind neutrale kleertjes op zich wel leuk maar vind het nog leuker om te weten wat het word zodat ik gericht kan shoppen.
Verder heb ik nog wat van Floortje liggen qua eerste kleertjes dus dat ga ik dan eerst maar ff uitzoeken.
Misschien doe ik er ook wel niks mee en mag Floortje het hebben voor de d'r baby born.
Dan geef ik het als schoen kadootje.
Kan niet wacht tot ik weet wat het word hoor en dan heerlijk gaan shoppen.
Maar goed dat ik 26 okt jarig ben dan kan ik lekker van mijn verjaardag gaan shoppen beter kado kan ik me niet wensen hihi.

Liefs louise

@MJ hahahaha ik ook, maar m'n man niet zo..................maar ach laat hem lekker gaan.........
thnx igg voor je lijstje, kan ik wat mee! en de anderen natuurlijk ook thnx tot zover!
liefs!

Ik heb voor zowel een jongen als een meisje nog voldoende spulletjes liggen. Maar dat betekent niet dat ik niks ga kopen hoor, er ligt weer zo veel mooi spul in de winkels. Als ik weet wat het word ga ik zeker nog wel wat nieuws halen. Mijn ervaring leert dat mijn kids maat 56 bijna niet aan hebben en ga er dus maar 1 a 2 pakjes van bijhalen en van maat 62 ook 2 pakjes voor de rest heb ik nog genoeg liggen. Mijn kids waren geen spugers dus die kleertjes zijn nog goed.

Nou meiden shop ze!!

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan