wat kost alles?!

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd.
Nou heb ik begrepen dat hij ons kindje dus moet erkennen bij de gemeente, na de geboorte moeten we voogdij/gezag aanvragen en evt. kan hij ons kindje opnemen in z'n testament.
Maar.....weet iemand wat dit zoal allemaal bij elkaar gaat kosten?

Prinses, 19wkn

minder als je nagels laten doen :p

Je belt de gemeente maakt een afspraak, de erkennen hun (jullie) het kindje daar (ze vragen dat VOOR de 20 weken te doen ivm er wat met de baby kan gebeuren) en dan krijg je een formulier mee voor het gerechtshof als de baby geboren is vraag je een extra geboorteakte erbij (10,80 euro) en die stuur je op , DAS ALLES (simpel he??) en heel cheap :)

Heel veel plezier!!!

Ik dacht begrepen te hebben dat het aanvragen van gezag toch nog wel extra geld kost, weet iemand dit uit ervaring?!
Erkennen is niet waar de kosten in zitten, dat wist ik eigenlijk al wel.
En....je kind op laten nemen in je testament zal ook wel weer extra kosten toch?

Hmmmm, tsja, ik weet dat aangeraden wordt om dit voor de 20 weken te gaan doen, maar ja, m'n vriend heeft het er telkens over dat ie dat pas na de vakantie wil doen, dan ben ik 23 weken. Stiekempjes hoop ik dat hij me gaat vragen op vakantie, dan is het 'probleem' natuurlijk ook opgelost !

Trouwen is vele malen duurder

Ik spreek trouwens uit ervaring , ik ben ook ongetrouwd en hebben een zoon van 9 maanden, het gezag kan je met DAt formulier aanvragen en kost niets (behalve die 10,80 euro waar ik het over had)

Ja testement zijn andere zaken maar als je he goed geregeld wilt hebben qua rechten en plichten van de vader kost het maar 10,80 en ongeveer 15 minuten...

Dat stelt echt geen bal voor.. De reden dat ze het aanraden voor de 20e week is omdat stel dat het kindje te vroeg komt of er iets mee gebeurd dan sta je als "vader" geboekt en das wel zo prettig dan lijkt me niet dat je totaal niets hebt.

MAAR 23 weken mag ook hoor het is maar een richtlijn niet dat je in je 39e week gaat hihi

Geloof me trouwens is veel duurder komt meer bij kijken namelijk en gaat ook veel meer tijd inzitten, de baby is geen goede reden om te trouwen (vind ik) en ook helemaal   niet nodig als je ziet hoe makkelijk het is..

Hoi Imd,

bedankt voor je reactie.
Gelukkig zouden we als we gaan trouwen dat natuurlijk niet doen voor het kind maar om onze liefde te bezegelen.
En....trouwen is volgens mij wel veel goedkoper. Wij willen nl. alleen met z'n 2-en trouwen, dus geen poespas.
Er zijn momenten waarop dit gratis kan, klaar ben je.
Wie weet gaan we dan nog wel met familie uit eten, maar dat is een keuze die we dan misschien gaan maken.
Maar meer dan dat hoeft het dus niet te kosten. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, toch?!

Anyway, ik weet ff voldoende, dankjewel!!

Groetjes, prinses

TRouwen (ZELFS GRATIS) is duurder, trouwboekjes en geboorteaktes aanvragen is al meer als 50 euro.

Als je trouwt moet je het inderdaad doen omdat je van elkaar houd en graag wilt maar niet zo'n domme smoes gebruiken dat het anders teveel werk is want dat is gewoon niet zo.

het erkennen zijn de kosten niet maar het laten vastleggen bij de kantonrechter of via testament kost wel wat meer. Dit tarief verschilt per notaris. Het is altijd handig om hier en daar navraag te doen ... Wij leggen de voogdij vast via de rechter en via een testament ... Gr Esther

Terug
Bovenaan