wat krijgen jullie kids van ongever 6 maandjes

A

Anoniem

Guest
wesley is bijna 6 maanden en vroeg me weleens af wat die van jullie krijgen
potjes/zelfgemaakt?
toetjes?
liga s?
brood???
groetjes marijke

Hoi,

onze zoon is nu 6 maanden en 1 week en eet en drinkt het volgende op een dag:
ontbijt: 1 fles totaal 200ml
rond 11.00: rijstewafel en 1 fles van 200 ml
rond 15.00 uur: fruithap van vers fruit: banaan met verse sinaasappelsap, gekookte appel, geprakte peer, geprakte nectarine. Als we wegzijn eet hij ook wel een potje of zo'n bakje van frutapura. Af en toe krijgt hij er een verkruimelde liga doorheen. Soms geef ik ook weleens een halve liga na het fruit, die eet hij dan uit het vuistje!
18.30 uur: warme maaltijd: soms vers, ligt eraan wat wij eten. Als we aardappelen, groente en vlees eten, krijgt hij daar ook van. En soms een potje. Hij krijgt niet altijd vlees.
19.30 papfles: 200 ml melk met 2 eetlepels rijstebloem.
Soms drinkt hij een beetje diksap.

groetjes,
kiki

ik volg zo'n beetje het voedselintroductie schema dat op borstvoeding.com staat (is niet alleen voor bv kindjes trouwens)

en dan geef je kindjes van 6 maanden dus eignelijk alleen nog groenten en fruit.

ik vind het wel een mooi schema omdat je diverse voedingsmiddeln hel rustig 1 voor 1 introduceert en goed merkt wat je kindje precies lust, of buik en darmen er goed tegen kunnen etc.

als toetje krijg hij pas sinds deze week (ruim 7,5 mnd) gewoon yoghurt of biogarde.

Floor krijgt naast haar gewone voedingen (4x bv) fruit en groente met yoghurt na. 's Morgens tussen de eerste en tweede voeding fruit, en 's avonds tegelijk met ons aan tafel groenteprak en yoghurt (zo'n 100cc).
Ik kook alles zelf behalve als we een dagje weg moeten, dan zijn potjes wel handig.
Ik promoot 'm maar weer: het Opperdepop boek van AH is hier een groot succes!
1x in de week kook ik allemaal prutjes en die doe ik in porties in de vriezer. Ook het fruit. Dit werkt heel goed!
Succes ermee!
groetjes,
Ruth

Hai,
Ons meisje van 6 maanden krijgt 4x 230 ml flesvoeding en 's morgens fruitje en 's avonds groentehapje. Meestal potjes....
groetjes Roxan

jaaa opperdepop-boek is heel leuk!

wij hebben hem ook aangeschaft (na de meeting in Assen)

hoi

jens is ruim 7 mnd, van 1 febr , en krijgt nu dit:

ontbijt 200cc fles
10 uur fruit
lunch 200 cc fles
rond 15.30 flesje 150 cc
17.30 groente, soms een toetje
19.00 fles 200 cc en slapen

jens krijgt soms liga door het fruit, maar verder dus nog niks extra
hij doet het hier prima op

Terug
Bovenaan