wat kun je doen tegen huidsmeer

wat kun je doen tegen rode geirriteerde huid met daarop veel huidsmeer met name in de huidplooi in de hals. het ziet er vies uit, truitjes worden er vies van en het ruikt onfris.
wanneer stopt de productie van huidsmeer?

dit is mn 2de berichtje....net ging er iets mis.

Ik denk dat het smetplekjes zijn.(te warm en nat)

Mijn dochter had er ook last van.

Advies was om t schoon te maken (voorzichtig) goed afdrogen en zorgen dat er voldoende frisse lucht bijkomt.   (moestn eaf en toe echt ff haar nekje strekken en blazen...hihihi)

Kan me de geur nog goed herinneren....

Hoi,
En als dat is,heeft mijn dochtertje ook last van,Ook bij oksel en knieholtes soms,wat sudo creme erop smeren,helpt goed,adviseerde ze me ook op cb.
Groetjes Gaby

ik probeer het dagelijks goed te wassen en af te drogen, maar kan er moeilijk bij. mijn zoontje heeft er een hekel aan. het voelt vettig, dus lijkt mij dat creme het nog vetter maakt en meer verstikt??

Je kan ook de plooitjes heel voorzichtig met de fohn droog blazen. Mijn zoontje vond het heerlijk! Let natuurlijk wel goed op dat de fohn op de laatste temperatuur-stand staat en houd je hand  ter controle altijd in de warmte straal.
Je kan sudo gebruiken om de smetplekjes mee in te smeren, maar ook bijv. calendula zalf van vsm. Deze zalf is voor van alles en nog wat te gebruiken: luieruitslag, schaafwondjes, ruwe huid enz.

Terug
Bovenaan