Wat kunnen jullie kindjes al

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben benieuwd wat jullie kindjes allemaal al kunnen. tessa heeft echt een sprong gemaakt de laatste week.

Tessa is van 03-01-08

ze kan omrollen vanbuik naar rug en terug
langere tijd blijven zitten ( ze gaat nog niet zelf zitten)
dingetjes overpakken
voetjes in de mond
kruipen( nog langzaam, maar ze kent de techniek en komt overal)

Ze is dol op knisper dingen zoals die stoffen boekjes van nijntje! verder is de boxmobile niet meer veilig, die krijgt ze te pakken.
ze zit sinds afgelopen weekend in de kinderstoel.

groetjes grietje

Hoi!
Luuc is van 15 januari.
Hij kan nu omrollen van rug naar buik en weer terug.
Speeltjes overpakken.
Zitten, al gaat hij nog niet uit zich zelf zitten.
Hij wil beginnen met kruipen maar heeft de techniek nog niet zo onder de knie.
Zijn tenen gaan in de mond en hij is erg druk met gillen en 'kletsen'

Hoi,

Myrthe kan omrollen buik-rug, rug-buik. Tenen in dr mond. Speeltjes pakken en aanpakken. Speen gaat wel richting mond maar altijd achterstevoren erin, dus nog ff oefenen.
Ze tijgert al. Komt al goed vooruit, maar is nog niet het echte kruipen.
Wel gaat ze op die manier mn huiskamer al rond hoor.
Ze probeert te zitten, zit al wel ffies los, maar ik vind dat nog eng met dr ruggetje. Dus dat moet ze zelf wel een keer doen.
Dr fles houdt ze soms zelf vast, maar alleen als ie bijna leeg is, anders is ie te zwaar haha.
En sabbelen op alles!!!!
Oja de katten zijn ook niet veilig meer voor haar. Ze heeft al een paar keer flinke handen vol haren uit hun getrokken. Maar alleen als ik in de buurt ben hoor.
Al met al een bezig bijtje die geen moment stil zit en ook als ze ligt in dr bedje gaat het bewegen gewoon door....

Liefs Reneke en Myrthe (morgen alweer 5 maanden)

Feline is over 1 1/2 week 6 maanden.

Ze rolt van rug - buik en buik- rug.
Stopt voetjes in haar mond
kan enorm hard gillen, knijpen en haren trekken (heel leuk allemaal) hahahaha
ze gaat haar hele bed door op buik en rug (bed staat nu al laag)
de boxmobiel moet weer wat hoger gehangen worden want ze sloopt het nog een keertje ben ik bang!
ze is nu bezig met haar knietjes onder haar lichaam te krijgen, maar dat is nog best lastig. Aangezien ze dingen erg graag wil, probeert ze het wel heel vaak.

groetjes,

Suus (maart 08 mama)

Bij ons staat de grove motorische ontwikkelen even stil, omdat Emma een spreidbroekje aan heeft omdat ze heupdysplasie heeft.
Maar de fijne motoriek daarentegen gaat hard vooruit. Emma is 5 maanden. Kan heel goed doelgericht pakken, de kleinste dingetjes. De oog-handcoordinatie is ook erg goed. Dat wat ze wil pakken is ook bijna altijd direct raak. Ook is ze druk bezig met het ontwikkelen van de klanken. De 'a' 'o' en 'e' klanken..maar ook de 'dzzz' heeft ze goed onder de knie. Ze is druk bezig met bellen blazen etc.

De verwachting is dat zodra ze de pavlikbandage af mag dat ze dan alles in rap tempo in haalt. Het was wel sneu, want de dag voordat ze 'm kreeg lag ze zo goed als op haar buik in de box, nu is dat niet echt mogelijk, ze komt niet verder dan haar zij. En wat jammer is, is dat je aan alles merkt dat ze heel graag wil zitten, maar op schoot kan ze al nauwelijks rechtop zitten, dus dat werkt niet.
Volgende week maandag gaan we weer heen en maken ze weer nieuwe echo's, hopenlijk mag ze 'm dan overdag af en alleen met het slapen om. Maar dat is even afwachten!

Groetjes Kirsten
mama van Tijn (okt '05) en Emma (mrt '08)

heyhey

nathalia is nu 6,5 maand.

zal ff de hoogste punten opnoemen:

alleen zitten.
omrolen van rug naar buik. ( nog niet terug)
kruipen. (   aantal meter en dan gaat ze op haar buik liggen)
de oren van je kop brabbelen en gillen
los staan.
neiging om stapjes te zetten.

de laatste 2 wil ik toch nog even zo lang mogenlijk uitstellen omdat ik bang ben dat haar heupjes het gewicht nog niet goed kunnen houden.

nathalia is qua ontwikkeling heel snel volgens het cb.

groetjes do

Hoi,

Yordi is nu 7 maand en rolt van rug naar buik en terug.
Ook kan hij eventjes los zitten
En met ondersteuning eventjes staan.
Yordi tijgert de hele woonkamer door en aan alles waar ik niet aan mag zitten is erg leuk.
Verder brabbelt ook hij er lekker op los, met allerlei klanken.
En is nu het 3e tandje ook in aantocht.

Liefs marielle

Hoi

Nick draait op zijn buik en weer terug , wil gaan zitten maar lukt hem niet.
Op mijn benen wil hij gaan staan als hij de kans krijgt, ik wil dat liever niet.

@kersje kindjes lopen de ontwikkeling zeker in hoor , onze dochter van nu 4 heeft ook een spreidbroek gehad van 4 maanden tot 8 maanden zij liep laat maar dat heeft niet met de spreidbroek te maken .
Ze tijgerde de hele kamer rond met spreidbroek en op een gegeven moment draaide ze ook.
Zij praate met het jaar al best wel wat.

En ach eer ze 4 zijn doen ze alles wat ze moeten doen denk ik nu dan maar.

Ik ga in ieder geval niet pushen van hij moet nu dit en nu dat het komt allemaal van zelf als je kindje tevreden is en lekker in zijn/haar velletje zit is he goed volgens mij.
Wel leuk al die verschillen Nick is nu een half jaar.

Groetjes M.L

Terug
Bovenaan