wat kunnen jullie kindjes allemaal al??

A

Anoniem

Guest
hoi hoi!

ja ja ik weet dat je kindjes van dezelfde leeftijd niet mag vergelijken maar omdat ik zo'n scheurkalender heb met iedere dag een nieuwe tip of doe-dingetje (bedje nu al laag zetten?!)  waaruit blijkt dat mijn ventje daar nog helemaal niet mee bezig is of aan toe is wordt ik toch een beetje nieuwsgierig (NIET onzeker hoor!!  ) wat jullie kleintjes allemaal al kunnen en doen.

mijn mannetje is van 17-11 (8,5 mnd)  en kan:

- bijna zelfstandig zitten maar na een paar minuutjes zakt hij in of valt hij om.
- omrollen van buik naar rug en omgekeerd
- staan aan de tafel
- heeft 2 tandjes onder
- was 2 weken geleden 72 cm lang en woog 8,430 kilo

stapjes zetten snapt hij echt nog niet en kruipen eigenlijk ook niet, rondjes draaien op zijn buik wel! ook optrekken is nog niet aan de orde...

Al met al vindt ik dat hij het super goed doet en een heerlijk tevreden ventje is.
Hoe loopt het bij jullie?

Onze meneer is bijna 8 maanden (nog een paar dagen) en weegt 9.2 kilo (ja een hele meneer dus...) is 76 cm en doet het volgende:

Draaien van buik naar rug en andersom...
droogzwemmen (inmiddels ook met kont omhoog (heel soms knietjes eronder), armen vrij gestrekt en heel soms (per ongeluk) duwt hij zichzelf achteruit.
kruipen absoluut nog niet (hij snapt er nog niks van haha...)
staan absoluut nog niet
zitten eigenlijk ook nog niet... hij valt eigenlijk na 1 min naa rechts/links of achterover. naar voren gaat hij heel ver en houdt zich dan tegen met zijn handjes. Meestal gaat hij dan vanuit deze positie meteen op zijn buik liggen...

Wij hebben alles al wel naar beneden gezet omdat hij wel heel vaak al over de rand kijkt. Hij drukt zich namelijk heel ver op om over de rand van zijn bed of box te kijken...
Tanden heeft hij nog niet.
Dus wij zitten af en toe ook een beetje wat doen we nu voor het vermaak???

Iemand Tips?

Groetjes

Hallo,

Ik heb een docher van 10 en een halve mnd. En wat kan zei allemaal.
Zoals ik de reacties lees van hierboven kan mijn dochter niet zo heel veel meer dan de jongens van jullie.

Ze kan zitten en gaat ook mee op de fiets.
ze rolt op haar buik en terug naar de rug.
Ze draait rondjes op haar buik en ze schijft op haar buik door de kamer. (tijgeren)
Verder probeert ze haar knietjes onder haar benen te krijgen maar dat lukt nog niet zo.
Ze kan al een paar stapjes zetten als je haar goed vast houd.
Ze probeerd zich op te trekken aan de box.

verder heeft ze 4 tandjes 2 boven en 2 onder

Wat een leuk topic! Kan iedereen trots vertellen wat zijn/haar kindje al kan.

Onze dochter is 8 maanden en weegt ruim 10 kg.
Zij kan sinds vorige week zitten (en ook zelf gaan zitten en weer een andere houding aannemen),
kruipen (echt op handjes en knietjes, leuk om te zien).
Fietsen en in de winkelwagen vindt ze fantastisch!
Ze heeft 4 tandjes (2 boven en 2 onder)
Omrollen, staan en springen (wel als papa of mama haar vasthoudt), heel hard gieren en andere gezellige geluidjes maken en het leukste dat ze doet: ze heeft zo'n lief schaterlachje. Als je dat hoort, moet je ook wel lachen.

De ontwikkeling lijkt nu wel heel snel te gaan: het wordt met de dag leuker!
Geniet er lekker van.

Groetjes, Dee

Hoi Snoopy en andere moeders,

leuk onderwerp!
Ons mannetje gaat als een speer. Van mij mag hij best wat langzamer, maar hij vindt alles zó machtig interessant.
Lars is nu 9,5 mnd (van 16 oktober). Sinds een maand kan hij zitten en staan (hij doet de hele dag niks anders dan zit-sta-zit-sta, etc.) en kan in de box en in zijn bedje al een paar stapjes zetten. Hij heeft 5 tandjes, waarmee hij graag en veel knaagt en sinds twee dagen wuift hij met zijn knuistje (dag - dag). Hij zegt al 'mama', 'papa' en 'die' (weet alleen nog niet de exacte betekenis); zijn eerste echte woordje (en daarvan weet hij wel wie ermee bedoeld wordt) is: poes. Hij is dan ook gek op onze kat Sweeney.
Lars tijgert het hele huis door; echt kruipen kun je het nog niet noemen.
A.s. zaterdag kan ik mijn fiets gaan ophalen bij de fietsenwinkel; dus we hopen op mooi weer, want dan kunnen we volgende week ons eerste gezamenlijke fietstochtje maken. Spannend!

En o ja: Lars weegt nu 10,5 kilo en is 75 cm lang.

Groetjes,

Marijon

Marit 7,5 maand kan:

Mem zeggen (mama in het fries)
Zelf zitten
da da doen met haar handje (pas een dag of drie hoor)
Rondjes schuiven over de vloer (van dewi cu afgekeken op een koffieleut)
Soms op handen en knieen en wiebelen met het kontje
Staan bij bijvoorbeeld bedrand, krijgt wel hulp bij het staan gaan
Gekke bekken trekken (nadoen)

Hallo,

Onze zoon is bijna 9 maanden en begint al de woonkamer te onderzoeken.Trekt zijn beentjes onder zich en gaat half staan.Kruipen op zijn knietjes doet hij nog niet,het is meer tijgeren.
Hij eet aan tafel mee,boterham,toetje,avondeten geen probleem.De 8 mnd potjes gaan er nog niet in hij vindt dat te grof ook al maal ik het fijn.
Ook is hij mee op de fiets geweest.Hij kan al goed zitten dus mooi straks mee naar school met de oudste.
Geen tanden nog!
Muziek vindt hij prachtig als hij dat hoort klapt hij in zijn handen.
 groetjes

denise 9 maanden

ze kan sinds 7 maanden zelf zitten
en sinds 8 maanden kan ze der eigen optrekken aan de tafel lopen of in de box ze kruipt ook in het rond van buik naar rug rollen en ook terug in bed gaat ze ook staan ze zegt ook al mama en ze zegt dada

groetjes sandan

Terug
Bovenaan