wat kunnen jullie kleintjes van 4 maanden

Ik ben afgelopen donderdag op het cb geweest en daar schrok ik eigenlijk een beetje. De cb arts wilde Ruben een speeltje aangeven, maar hij pakte het niet vast. Dat vond zij heel vreemd en ik ze gaf me de indruk dat hij dat allang moest kunnen. Hij kijkt al wel naar zijn handjes, hij slaat ook wel tegen zijn speeltjes aan die boven hem hangen. Maar dat gaat meer per ongeluk dan expres.
Kunnen (konden) jullie baby's wel iets vast houden toen ze 4 maanden waren??? En wat kunnen ze verder al??

Ik maak me verder trouwens niet zoveel zorgen hoor, alle baby's zijn verschillend, dat weet ik, maar ik ben toch wel benieuwd.

Groetjes Daniella


(valt trouwens niet mee om een nieuwe discussie te plaaten, ik hoop niet dat hij er straks 3 keer op staat, heb het namelijk al een paar keer geprobeerd)
 
hoi,

Danique hield met 4 maanden alleen maar hele lichte dingen vast zoals haar speen en een heel klein  knuffeltje, op het buro hier vonden ze dat ook niet genoeg.
Maar ze kan het nu met 6 maanden wel, ze pakt ook rammelaars enz op die naast haar liggen. Het verschilt gewoon heel erg per kindje wat ze kunnen die richtlijnen moet je je niet te veel van aan trekken. Danique rolt ook nog niet om, wel op haar zij maar verder komt ze gewoon nog niet. Terwijl ik hier op het forum vaak zat lees dat kindjes van 6 maanden dat al wel doen.

Misschien kun je met Ruben gaan oefenen, als jullie samen spelen vind hij het misschien leuker en zal er dan meer moeite voor gaan doen, en voor je het weet speelt hij er wel mee.

Danique loopt trouwens ook nu voor controle bij de kinderarts, en ik merk dat die juist helemaal niet zo naar al die ontwikkelingspunten kijken. Die vind het gewoon mooi om te zien wat ze al WEL allemaal kan! Dus het buro kan soms je ook wel opstangen vind ik.

Nou succes met spelen  en je zult zien over een paar weken kan Ruben het vast wel!

Maaike mama van Danique 6 maanden vandaag precies.
 
Hoi,

Mijn dochtertje is 30 augustus  4 maanden, maar ze pakt eigenlijk al best veel op. Zware knuffels, rammelaar en dat soort dingen zit ze eigenlijk niet mee. Ook wil ze niet meer liggen in de box, alleen maar rechtop zitten in het wippertje of staan. Maar ik zie gewoon erg veel verschil per week wat ze allemaal meer kan. Maar ik zou me niet zo druk maken over het cb, die gaan alleen maar uit van richtlijnen, en ieder kind is verschillend. De een praat weer veel sneller en de ander loopt weer veel sneller.

Liefs,

An22
 
Saskia is nu ook 4 maanden en pakt veel vast en beweegt dat meteen richting mond. ZE sabbelt er op los
Verder is ze heel sterk op haar buik, maar rollen doet ze nog niet. Soms per ongeluk in bed.
Zoals iedereen al zegt; ieder kind is anders!! Niet teveel zorgen maken.

Groetjes Lineke
 
hoi hoi ik zou als ik jou was je er niet veel zorgen om maken hoor want inderdaad net wat de andere zeggen het zijn maar richtlijnen mijn dochter rosalie wordt zaterdag 4 maanden   en pakt wel van alles al op en is ook stevig op haar buikligging ben beniuwd wat ze zullen zeggen op het cb op 2 sept groetjes annemarie
 
Hallo,

Ik zou me ook niet al te veel zorgen maken. De ene baby is de andere niet.
Mijn zoontje kon toen hij net 4 maanden oud was wel lichte en kleine speeltjes aanpakken. Maar lang hield hij de speeltjes niet vast. Mijn zoontje heeft veel moeite met op zijn buikje liggen. Hij kon zijn hoofdje amper optillen toen hij net 4 maanden oud was en hij schreeuwde moord en brand zodra ik ook maar een poging deed om hem op zijn buikje te leggen. Hiermee waren ze op het CB helemaal niet tevreden en er werd tegen mij gezegd dat hij er niks van bakte wanneer hij op zijn buikje lag. Ik kreeg de vraag of ik hem wel voldoende op zijn buikje legde. Wij oefenen bijna elke dag met het op de buik liggen, maar na nog geen minuut raakte onze kleine hummel helemaal over zijn toeren en begon dan echt hartverscheurend te huilen. Nu begint hij een beetje door te krijgen dat het helemaal nog niet zo eng is en we blijven gewoon oefenen en aanmoedigen. Dit helpt echt super want nu gaat het al veel beter en kan hij zijn hoofdje al een poosje omhoog houden. Samen spelen vind onze kleine nog het aller mooiste en vaak hoef ik dan nog geen eens speeltjes erbij te pakken want echt interesse heeft hij er nog niet in. Hij speelt liever met zijn eigen handjes of met die van ons. En hij vind het heerlijk om lekker samen te gymen, helemaal wanneer ik lekker bij hem ga liggen of zitten op een kleed op de grond. Voor onze kleine hummel zijn papa en mama het aller mooiste speelgoed dat er is en kan de rest hem eigenlijk nog gestolen worden. En dat geeft helemaal niks, hij is tenslotte nog zo klein en al dat speelgoed komt later wel. Mocht je wel willen oefenen met het aangeven van speeltjes begin dan met kleine en lichte speeltjes die jouw kleintje het beste kan vasthouden.
Ik heb nog een leuke tip! Het boek Oei ik Groei geeft een heleboel tips over elke levensfase van een baby en wat je op een bepaalde leeftijd eventueel met jouw kleintje zou kunnen oefenen. Ook hierbij geld dat elke baby anders is en dat elke baby zijn eigen tempo heeft met het leren van bepaalde dingen. Ik vind het een super boek omdat het vaak ideeën opleverd waar ik zelf nog niet eens aan had gedacht en die helemaal niet ingewikkeld hoeven te zijn. Voor elke baby staan er wel een aantal leuke dingen bij!

Succes!
 
Hai! Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden. Hij was met 4 maanden ver voor op zijn leeftijdsgenootjes, maar nu halen ze hem allemaal in. Hij kon met 4 maanden omrollen, dingen vastpakken en naar dingen wijzen. Daarna vond meneer het wel best. Kruipen doet hij pas sinds 2 weken, zijn leeftijdgenootjes kruipen allemaal al ruim een maand. En die waren met 4 maanden veel minder snel, sommigen konden toen nog geen speeltjes pakken en kunnen nu al langs de tafel lopen, terwijl die van ons daar echt geen zin in heeft.... Zo zie je maar, ieder kind ontwikkeld in zijn eigen tempo en ontwikkeling gaat met horten en stoten. Het ene kind komt wat later op gang, het andere begint razendsnel, maar bedenkt zich halverwege! Geniet maar   lekker van je mannetje, komt allemaal vanzelf en het CB zit er ook weleens naast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Groetjes Cato
 
Terug
Bovenaan