Wat kunnen onze kindjes al?

A

Anoniem

Guest
Ik ben heel benieuwd hoe het met onze kindjes gaat en hun ontwikkeling.
Eva is volgens mij best lekker bezig zeg maar.
Ze probeert zelf te gaan rollen van rug naar buik, het lukt tot op haar zij en dan met hulp van mij rolt ze verder naar haar buik.
Ze tilt haar hoofd nu zelf goed op, het hoeft nauwelijks nog ondersteund te worden.
Ze babbelt en lacht er flink op los, ook de hoge tonen heeft ze al een paar weken geleden ontdekt.
Ze pakt speelgoed, vingers van mama goed beet, met een of twee handen.
Liggen in de armen van papa, mama of wie dan ook wil ze niet, ze wil zitten en probeert zelf steeds rechterop te gaan zitten.
Op haar buik liggen dat wil ze niet lang al kan ze haar hoofdje wel goed optillen als ze op haar buik ligt, maar dat wil ze niet lang doen, dus dat oefen ik een paar keer per dag met haar.

Hoe is het met jullie kindjes?
Alice

Nou Eva is er wel snel bij hoor. Leuk om die ontwikkelingen zo goed te zien.

Zoe heeft sinds een weekje haar handjes ontdekt. Super leuk om te zien en volgens mij pakte ze gisteren bewust mijn vinger vast. Ze slaat er goed op los als ze onder haar activity centre ligt.

Rollen doet ze nog echt niet en probeert ze ook nog niet. Haar hoofdje optillen lukt hAar wel maar ze gebruikt daarbij haar armen niet. We moeten eigenlijk wel even wat vaker oefenen met een handdoekje onder haar borst maar ze vind het gewoon niet leuk. Maar ze is wel sterk in haar nekje. Verder vind ze het heerlijk om om haar heen te kijken. O ja...de TV vind ze geweldig. We moeten dus echt de tv uitzetten want anders draait ze meteen haar hoofd daar naar toe.

noa doet het ook erg goed vinden wij...
ze tilt haat hoofdeje helemaal zelf op en zo leuk als we haar aan haar beide handjes vast houden komt ze helemaal omhoog en wil ze gaan zitten echt grappig om te zien..
verder praat ze honderd uit.. nou ja in brabbel taal dan he...
ze is erg allert en kijt al heel bewust om haar heen.
ook probeerd ze ons steeds na te doen met bewegingen..
nee ze doet het echt super goed, omrollen wil ze nog niet ze wil meer omhoog komen en zitten hebben wij het idee.
noa is nu 2 en een halve maand en is 60cm en weegt boven de 6 kilo!!
gaat goed he..

liefs annelies

Bastiaan ontwikkelt zich gelukkig ook prima, lacht erg veel en schatert het soms echt uit. Ook hij heeft zijn handjes ontdekt en zit er soms zeer geinteresseerd naar te kijken en op te sabbelen.
Toen hij 2,5 week oud was rolde hij al om van buik naar rug, Andersom lukt niet, wel tot op zijn zij,
'Verder is hij echt tegen je aan het "kletsen" met zijn eigen brabbeltjes. Leuk om te zien.

Terug
Bovenaan