Wat kunnen onze kindjes nu allemaal al?

Het gaat snel he meiden, de meeste van onze kinderen zijn al weer 7 maanden of ze zijn het bijna.
Ongelovelijk vind ik, hoe snel het gaat en vooral de ontwikkeling.
Wel heel leuk dat ze steeds meer kunnen, erg lachwekkend soms ook.

Eva is druk bezig met van alles tegelijk, proberen zelf te gaan zitten, los zitten kan ze al. Ze probeert te gaan kruipen, gaat meestal nog achteruit.
Zelf willen eten met de lepel.
Als ze papa of mama ziet en ze wil opgetild worden, strekt ze haar armpjes uit, zo vanne, til me maar op.
Rollen natuurlijk, van rug naar buik en van buik naar rug ( het laatste gaat nog wel met haperingen).
Op haar buik de hele box of kleed door/over.
Alles in de gaten houden, de honden en kat zijn een favoriet (lijdend)onderwerp hierbij, want alleen in de gaten houden, daar blijft het niet bij. Want ja vastpakken is het ook wel helemaal.
Twee tandjes in haar mondje, waar ze graag mee aanvalt op vingers van papa of mama en geloof mij, ze kan er hard mee bijten.
Brood vindt ze heerlijk, yoghurt aangelengd met water en een heel klein beetje diksap in een flesje vindt ze heerlijk. Potjes eten van 6 maanden dat is het helemaal NIET, ze wil de potjes van 8 maanden, lekker met stukjes er in.

Tja zo zijn er nog veel dingen waar ons meisje mee bezig is, leren eten, zitten enz.
Wij genieten volop en we zijn ook heel blij dat ze ook echt een heerlijke makkelijke baby is. Slaapt goed, eet goed, drinkt goed, lacht veel, vrolijk enz. Geweldig om mee te mogen maken, we hebben lang op haar moeten wachten, maar het is het zo waard.

Ik krijg ook vaak tranen van ontroering als ik haar zo zie, s'avonds bij papa op schoot en dan zijn ze zo leuk en lief bezig, prachtig.

Zo het is een heel stukje geworden, ik ben heel benieuwd naar jullie belevingen.

Groetjes Alice

Hallo allemaal!

Domenikos wordt overmorgen al 8 maandjes! Mijn babietje is al zooooooo groot.... Letterlijk ook.... Maatje 74 is echt krap. 80 is goed en 86 kan ook al soms....
We moeten nog wegen en meten bij de kinderarts. Maar maandag gaan we eerst naar het ziekenhuis want het balletje gaat (eindelijk) rollen om de stoma terug te draaien. Maandag wordt een rontgenfoto gemaakt. En maandag (middag) is m'n eerste werkdag. M'n poepie heeft sinds een dikke week het draaien rug/buik/rug door en hij doet niet anders.... Zitten gaat soms alleen maar ik vind t nog eng want hij kan van die onverwachte wilde bewegingen maken (bam achterover...) Hij maakt de boel onveilig met z'n loopstoeltje.... trekt aan planten, de hond....
Hij eet  ALLES met smaak... Hij volgt z'n grote broers met alles wat ze doen. Domenikos zwaait sinds 3 dagen als je doei roept, heeft m'n moeder hem geleerd. Er zijn nog geen tandjes in zicht maar wel meer kwijl dan normaal...
Het gaat allemaal heeeeeel snel... Maar ik vergeet niet te genieten ervan hoor!

groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan