wat kunnen we verwachten op de eerste afspraak bij de gyn???

morgen naar de gyn, na al 2 keer voor mijn vriend bij de uroloog te zijn geweest, wat kunnen we bij de gyn verwachten wat gaat ie doen op een eerste afspraak, ik heb mijn temperatuurcurve al in mijn tas gedaan, dat moesten we mee nemen maar gaat ie ook gelijk onderzoeken doen??

Hoi Danielle,

Spannend die eerste afspraak.
Wat kan je verwachten. De gyn zal een heleboel vragen stellen om wat meer info over jullie te krijgen. Goed dat je al je temperatuur bijgehouden hebt, daar kan ook e.e.a. aan gezien worden; of je vermoedelijk een eisprong hebt. Soms word je gelijk weer naar huis gestuurd om het nog maar eens een half jaar te proberen, maar volgens mij gaan ze meestal wel de standaard onderzoeken doen, zeker als je al wat langer bezig bent met zelf  proberen.
Ligt er een beetje aan of je gelijk een inwendig onderzoek krijgt om te kijken of daar een afwijking zit; ik was bij m'n 1e afspraak ongesteld dus toen hebben ze het niet gedaan. Verder krijg je een aantal afspraken om op bepaalde dagen in je cyclus controles te laten uitvoeren zodat zeker is dat je een eisprong hebt en rond je eisprong krijg je een samenlevingstest. Je moet dan op een bepaalde dag sex hebben en dan kijkt de gyn de volgende dag of er genoeg levende zaadjes in jouw slijm zitten. En je mag ook een paar keer naar het lab om bloed te laten prikken, daar halen ze dan ook weer informatie uit.
Kortom, laat het gewoon over je heen komen, als je deze onderzoeken hebt gehad krijg je weer een gesprek om te bepalen wat voor jullie de beste behandeling zou zijn.

Veel succes en laat je even weten hoe het geweest is?

Liefs, Cath

hoi Danielle 1984,

ik las net je bericht op het forum,en ik kan je niet vertellen wat er gaat gebeuren bij het eerste gesprek. Aangezien we zelf over 3 weken ons eerste gesprek bij de gyn hebben. Maar ik heb al een heleboel gehoort via vrienden van ons die in het zelfde schuitje zitten.
maar goed, mijn naam is Marina ik ben 23 jaar en ik woon in de buurt van Zwolle. mijn man en ik zijn inmiddels al ruim 2 jaar bezig voor een klein hummeltje, maar dat wil dus ook niet vlotten. vorige week moest hij zijn goedje in leveren in het fertiliteitslab, en dan over 3 weken dus een afspraak bij de gyn.
ik denk dat we alleen maar kunnen afwachten wat er gaat gebeuren en het over ons heen laten komen.

groeten en sterkte de komende tijd,

Marina

Hoi Danielle,

Ik had niet op je bericht gereageerd omdat ik al bijna 20 jaar onder behandeling ben bij een gyn. vanwege endometriose en dus mijn gesprekken op het moment van mijn kinderwens anders zijn gegaan.
Inmiddels heb je je bezoek aan de gyn. achter de rug en  ik ben benieuwd om te horen of je een positief bericht hebt en of je bezoek is meegevallen of ben je naar huis gestuurd om het nog langer 'zelf' te proberen ?
Ik hoop dat je via het forum wilt laten weten hoe het is gegaan en hoe je nu verder mag.
Wellicht kan ik op volgende vragen wel antwoord geven

Sterkte in ieder geval

Groetjes,
Sunshine Jo

inmiddels zijn we idd geweest bij de gyn, ze heeft bij mij een echo gemaakt, dit bleek allemaal goed te zijn, ben al 2 keer bloed wezen prikken, en ook mijn eisprong is er elke maand gewoon, terwijl ik dacht dat mijn temp.curve zo rommelig was kon de gyn eruit halen dat ik elke keer een eisprong heb gehad, dus dat is wel een positief bericht, mijn vriend zijn zaadjes daarintegen zijn erg slecht en eigenlijk volgens de gyn te slecht om spontaan zwanger te worden, hij moet voor 4 februari nog een keer zijn zaadjes inleveren, en 4 februari weer terug naar de gyn, ze wilde ons nog naar huis sturen om het een half jaar zelf te proberen, omdat mijn vriend moet stoppen met roken en drinken kan het zaad in die tijd nog verbeteren en hebben we meer kans dat het wel spontaan gebeurd, nou daar kan ik niet meer op wachten dus nu besloten dat we verder gaan met behandelingen, word 4 februari gekeken welke behandeling dan kan bij ons, en met het zaad hoe het over 1,5 week is. me vriend is namelijk wel heel erg geminderd met sigaretten (nu 5 sigaretten per dag eerst 23, en nu 1 krat bier per week ipv 2,5) dus we hopen dat het daar aan ligt dat zijn zaadjes zo slecht zijn, dan is er voor ons nog hoop, dan kunnen we verder met iui behandelingen anders word het reageerbuisbehandelingen en ik heb gelezen dat dat wel heel erg slopend en pijnlijk is.

Lieve Danielle,
Gelukkig is je bezoek aan de gyn  meegevallen maar ik ben meer geschrokken van het rook-&drinkgedrag van je vriend
Pff, vinden jullie het heel erg vreemd dat zijn zaadjes erg slecht zijn ?
Ik kan me zo voorstellen dat als jullie SAMEN een kindje willen, jullie er ook SAMEN voor gaan
Het kan toch niet zo zijn dat JIJ de hele  - zware - behandeling moet ondergaan terwijl hij deze behandeling niet serieus neemt ?
Minderen is soms wel genoeg maar als ik lees hoeveel hij nog rookt en drinkt denk ik dat hij wel op de goede weg is maar er nog lang niet is
Je moet wel zo eerlijk zijn, vooral tegen jezelf, om deze behandeling te starten als je er allebei maximaal voor gaat !
Ik heb alleen IVF gehad en dat is inderdaad erg zwaar maar dan vooral psychisch
Lichamelijk vind ik het heel erg meevallen
Ik zit nu zelf in de wachtweken, vrijdag as. heb ik weer uitslag van deze poging
Je wilt echt niet in mijn schoenen staan...

Veel succes

Liefs,
SunshineJo

Danielle,

Op het zwanger worden forum is er een topic: eerste bezoek gyn. Daar staan ook een hoop verhalen van stellen die voor het eerst naar de gyn gaan en vervolgafspraken. Misschien dat je daar nog meer informatie kan krijgen? (klets er zelf ook mee).

En mijn mening wat betreft het zaad van je man: vind het niet zo raar dat het slecht is. 2,5 krat bier per week, dat betekent ongeveer 6 flesjes bier per dag. Dat is echt wel heel veel hoor. Gelukkig is hij geminderd. Hoop voor je dat het zaad beter wordt en je snel spontaan zwanger mag worden.

Lfs Pip

Terug
Bovenaan