Wat laat met praten!

Hallo,

Het is hier wel erg stil maar ik ga het toch proberen.

Ik ben vanmorgen met Sven (bijna 2) bij het CB geweest, alles wat goed maar ze vonden hem wat laat met praten. Hij zegt wel veel woordjes en af en toe zegt hij 2 woordjes achter elkaar maar nog wel te weinig, volgens hen. Hij praat wel de hele dag, alleen veel onverstaanbaar.
Wel kan hij duidelijk maken wat hij wil en kan hij ook woorden koppelen aan betekenis: zoals 'donker' als hij ziet dat het ergens donker is, 'afgelopen' als een boekje uit is en zo kan hij 'dorst' zeggen als hij wil drinken.
Motorisch loopt hij juist erg voor, zo voetbalt hij al met 2 voeten en klimt hij overal op. Dat zal waarschijnlijk op dit moment meer voorrang vragen dan het praten.
Herkent iemand mijn verhaal en wat kan ik zelf doen om hem meer te stimuleren?

Bedankt!
 
Hoi heel herkenbaar,heb zelf 5kinderen waarvan 1 zoon ook laat begon met praten,en eigenlijk alleen de eerste jaren ik hem begreep.hou het wel in de gaten,veel voorlezen helpt ook en alles benoemen.met mijn zoon ben ik uiteindelijk naar logopedie gegaan toen hij bijna 4 jaar was,heeft hem heel goed geholpen,hy is nu 7 en kletst de oren van je hoofd af ,oja mijn zoon had in zn eerste levensjaar vaak oorontsteking gehad en waarschijnlijk daardoor ook toen een achterstand opgebouwd qua taalontwikkeling,maar goed nu niks meer aan de hand.succes
 
Hey. Hier ook heel herkenbaar. Mijn dochter zei maar een paar woorden toen ze 2 werd. Nu is ze 2j en 3mnd en begint ze steeds meer woorden te zeggen en met meer woorden achter elkaar te spreken. Zou me daar echt niet druk om maken.
Als hij met 4 nog niet goed spreekt dan wordt je waarschijnlijk doorverwezen naar een logepedist, maar zover zijn wij nog niet, en jullie ook nog niet.

Maar hoe gaat het nu met spreken?
 
Hier is hij in een maand tijd al enorme sprongen vooruit gegaan.. ik maak me helemaal geen zorgen meer momenteel.

Bedankt voor jullie meedenken!
 
Terug
Bovenaan