Wat leert je kindje op het kinderdagverblijf?

A

Anoniem

Guest
Lukas gaat drie dagen naar het KDV en leert daar een hele   hoop, zoals:
* Als iets kwijt is of hij iets laat vallen, gaan zijn handjes in de lucht en zegt hij O-O-O-O
* Als hij met autotjes speelt doet hij broem broem broem
* Hij kan zie ginds komt de stoomboot zingen (niet de woorden maar wel perfect de wijs houden)

En zo zijn er nog veel meer dingen die hij daar heeft opgepikt en die ik hem absoluut niet heb geleerd.

Dus mijn vraag is, wat leren julllie kinderen allemaal op het KDV of van de oppas?

Annemieke

Julian gaat 1 dag in de week naar het dagverblijf.
Toen hij iets ouder dan een jaar was hield ik 'm op een dag op en kreeg de mededeling: hij loopt hoor! En ja hoor! Opeens liep hij een stuk verder dan die 2 a 3 wankele pasjes die hij daarvoor maakte!
Verder: zelf de glijbaan opklimmen en er van af gaan, gillen (), NEE, NEE, NEE roepen (hoewel   hij dat hier ook vaak hoort natuurlijk!). Verder zijn ze er behoorlijk creatief, dus verven heeft hij daar al meerdere keren gedaan, terwijl ik dat nog niet aandurf (steekt nog alles in zijn mond). En ook liedjes zingen, ik merk dat hij sommige liedjes sneller herkent.

Ellen mv Julian

Grappig dat kinderen soms dingen op de creche wel doen en thuis niet,
Ik hoor heel vaak ouders, goh wat zit hij rustig hier aan tafel, thuis lukt dat echt niet.
Of helpen opruimen ofzo, komisch om te horen..

Annique leert ook best veel op de creche,

Dingetjes delen.
Brood eten ( 2 stuks ) thuis met moeite 1
Feesten leert ze ook daar   ( vooral in de slaapkamer, lekker schreeuwen met elkaar en gek doen hihi)
Liedjes zingen en daar de bewegingen bij doen.

liefs sandra

Terug
Bovenaan