Wat leuks doen, en dan weer oppas vragen

A

Anoniem

Guest
even een voor-mama vraagje:
ik heb zo'n zin om er lekker op uit te gaan, bv in de bios draaien 4 films die we graag allebei willen zien, maar voel me dan behoorlijk bezwaard om weer mijn schoonouders te vragen of ze op willen passen... en dan kan ik wel alleen gaan of met een vriendin, maar dan voel ik me weer bezwaard dat hubbie thuis moet blijven

nou ja gisteren zijn we aan het 2e seizoen van Prison Break begonnen, da's spannend!!

Hi,

Gewoon vragen hoor, wedden dat ze het super zullen vinden? Of misschien kan een vriendin een avondje oppassen, jullie hebben ook recht om af en toe eens lekker met zijn 2e weg te gaan. Een andere optie is het vinden van een echte oppas, maar dat vind ik best moeilijk.

Veel plezier alvast,

Nanda, mv Tess (11mnd)

Ik ben ook nog niet zo van de oppassen hoor. Wel m'n ouders en schoonouders, maar verder...lastig.
Maar ik zou het ze gewoon vragen. Je kunt het ze toch gewoon vragen.
En dan een tip: als ze toch ja zeggen: Regel dan meteen van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Zo hebben zij je kindje een keer een hele dag, en kunnen jullie eerst samen de stad in, dan etentje, bioscoopje, drankje, laat naar bed, uitslapen, ontbijten op bed, .... en dan gauw de kleine halen (die heb je dan zoooo gemist!)
Het is echt een aanrader! Je kunt daarna de hele wereld weer aan samen!
Liefs Nelleke

hoor wel vaker van moeders dat ze het moeilijk vinden om al weer te vragen of opa/oma willen oppasen
Ik heb gelukkig 2 oma's die staan te springen, mijn zus die 12 minuten fietsen weg woont en 2 buurmeisje die vechten over wie er aan de beurt is om op te passen. Dus ik zit bijna dingen te verzinnen om te doen zodat er iemand kan oppassen in plaats van anders om...
Oma's krijgen Mirne meteen een hele dag in de maag gesplitst. Heerlijk, in bad, nageltjes manicuren en trap klimmen  bij de ene oma of lekker vies worden en met water spelen in de tuin  bij de andere. Bij tante zijn er katten, spannend!. En de buurmeisjes vraag ik als ik ga sporten, dat is pas om 8 uur dus dan ligt Mirne al in bed en is het voor de dames feitelijk betaald tv kijken (maar goed, ze krijgen ook maar 2 euro per uur).

Misschien is voor jou een buurmeisje die je een klein bedrag betaalt ook wel wat, daar hoef je je nooit schuldig over te voelen...
Sterkte!
Barbara mv Mirne (die net 1 is geworden)

Terug
Bovenaan