Wat maakt de zwangerschap van je eigen dochter bijzonderder

Wat ik mij af vraag is. Waarom is het een stuk bijzonderder als je dochter voor het eerst zwanger wordt, dan dat je zoon voor het eerst vader wordt.

Ik ben erg blij voor mijn schoonzusje dat ze haar eerste kindje krijgt. Maar merk toch een enorm verschil bij mijn schoonmoeder toen ik zwanger was van haar zoon.
Mij vroeg ze zo goed als nooit hoe het ging. Haar zoon kreeg ook weinig interesse van haar.
Nu bij mijn schoonzusje verteld ze over alle kwaaltjes en hoever mijn schoonzusje is. Op en top een trotse aanstaande oma ( en zo hoort het ook)
Maar vindt het wel een beetje jammer naar mijn partner toe.

Daarom dus ook deze vraag, wat maakt het anders.
 
Zou het ook te maken kunnen hebben met een eerste en tweede zwangerschap? Mijn zwager en schoonzusje waren eerst zwanger en daar reageerden mijn schoonouders heel mat op. Weinig emotie zichtbaar, totdat ze haar eerste echo had. Mijn neefje is 8 weken geleden geboren en nu weten ze dus echt wat een kleinkind voor gevoelens meebrengt.Vorige week hebben wij verteld dat we zwanger zijn en ze was helemaal enthousiast, sprong ons in de armen en de tranen stroomden gelijk. Misschien omdat ze nu weet hoe het is om een kleinkind te krijgen? Wellicht kan dit ook meespelen in jouw situatie.
 
Nee helaas niet, hun jongste zoon heeft al 2 kinderen. Daar zijn ze meteen enthousiast over geweest vanaf het begin.
Bij mijn vriend en mij waren ze wel blij. Maar werd weinig naar gevraagd. Ze zijn natuurlijk wel helemaal happy met hun derde kleindochter.
Maar bij mijn schoonzusje is mijn schoonmoeder helemaal enthousiast. Alles draait om haar dochter en het aanstaande kleinkind.
Daarom vroeg ik het mij af. Wat maakt anders tussen een zoon of een dochter die een kind krijgt.
 
Ik denk dat t puur dit is: je schoonmoeder heeft een dochter gebaard. Die dochter is nu zelf ook zwanger. Zal wel een bepaald "mamagevoel" met zich meebrengen ofzo. Ik zou t verder ook niet weten.. Voor een echt eerlijk antwoord zou je eigenlijk iemand moeten spreken die dit zelf kent, want wij kunnen alleen maar gissen helaas.. Snap wel dat je het je afvraagd..
 
Ik heb het mijn schoonmoeder gevraagd. Maar ze begon er nogal omheen te draaien.

Later heeft ze wel tegen mijn schoonzusje gezegd, dat het het anders maakt omdat nu haar eigen dochter zwanger is, ze het gevoel heeft dat er echt een "nieuwe generatie" komt. Omdat als je eigen dochter zwanger is het gewoon anders is, omdat het dichter bij is. Die draagt het kind, terwijl je zoon dat niet kan.

Dus komt wel neer op wat jij zegt.
 
Goed in ieder geval dat je het hebt durven vragen. Je hebt nu een antwoord, maar neemt vast niet weg dat het niet zo leuk is die mindere interesse naar jou toe. Hopelijk kun je dat een beetje opzij zetten..
 
Ach het is wederom een bevestiging van wat ze van mij vindt. Vind het vooral jammer voor mijn vriend dat zijn ouders wederom weinig interesse tonen.

Gelukkig hebben we een heerlijk prinsesje, waar we met volle teugen van genieten :)
 
Terug
Bovenaan