Wat maakt het eten met je baby zo gezellig?

A

Anoniem

Guest
<p>Vooral met groenten vind ik dat lastig, wat denken jullie?</p>
 
Vooral geen druk dat je kind dit op "moet" hebben. Komt het vandaag niet, dan morgen wel. Ik heb er fantastisch gemakkelijke eters door gekregen, meestal dan;)
 
Laten kiezen! Ik schotel soms 2 soorten groente voor. Ook variëren in structuur. En varieren in bereiding. Koken bakken wokken uit de oven enz. Ik weet niet hoe oud je kindje is maar ons dochtertje had geloof ik net 2 tandjes en liep al met een rauwe winterwortel rond. En inderdaad nooit pushen. Als ze een dag geen groente eet is er niéts aan de hand. Dan kan je de volgende dag een groentesoepje (zonder bouillon) maken en die tussen de middag geven. Als je het nu leuk houdt komt er later ook geen stress en heeft ze al wel heel veel verschillende soorten groente geproefd. Succes!
 
Zelf laten eten. Mijn dochter eet sinds ze 6 maanden is volgens rapley; dat betekent vuistgrote stukken aanbieden en zelf laten ontdekken. Heel fijn, je hebt zelf je handen vrij om te eten en een gesprek met je partner te voeren.
Verder nooit druk gemaakt om wat ze binnen krijgt, zolang je gezonde keuzes geeft kun je erop vertrouwen dat je kindje neemt wat het nodig heeft. De ene keer is dat wat meer dan de andere keer, maar dat is prima! 
 
Terug
Bovenaan