wat mag ik straks niet eten tijdens borstvoeding?

ik ga als de kleine geboren is voor het eerst in mijn leven bosrtvoeding proberen te geven, maar ik weet helemaal niet wat je allenaal niet mag eten tijdens borstvoeding? wie kan mij hierbij helpen? en nog een vraagje, mag je je haar verven tijdens de borstvoedingsperiode? wordt zo grijs haha.

alvast bedankt!

xxx jolanda
 
Mij werd in eerste instantie afgeraden om de eerste maanden uien,prei en kool te eten. Omdat de baby daar krampjes van zou krijgen. Later las ik dat dit echt complete onzin is omdat kinderen in bijvoorbeeld Mexico de gehele dag krampen zou moeten hebben omdat daar veel kruidiger wordt gegeten dan hier.

Het enige wat ik kan bedenken is alcohol. Daar moet je mee uitkijken. Je mag het wel hebben maar het duurt drie uur (voor een glas) voordat het uit je lichaam is.

Maar kijk even op www.borstvoeding.com. Daar staat veel betrouwbare info!
 
hoi
je mag idd alles eten wat je al hebt gegegten tijdens de zwangerschap, ze zijn er dan al aan gewend. is wel verstandig om in de eerste week wel voorzichtig te zijn met uiten en prei omdat het maagje dan nog gevoelig is maar in principe kun je alles eten. en idd alcohol kun je beter laten staan of vantevoren afkolven als je bijv naar een feestje gaat en daar wat wilt drinken.
 
Je mag gewoon lekker alles eten, wel zo gezond mogelijk... gevarieerd mogelijk! Alcohol en roken zijn nog steeds niet goed!! Alcohol mag alleen direct na het voeden en maar 1 glaasje! Maar beter dan helemaal niets!
 
Hoi Jolanda,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt? Wat mooi om te lezen dat je je hebt voorgenomen om borstvoeding te gaan geven. Borstvoeding geven is een natuurlijke manier van voeden. Het is tevens een aangeleerde vaardigheid, moeder en kind moeten de 'kunst van het voeden' samen onder de knie krijgen. Het scheelt dan vaak al heel veel wanneer de moeder zich van te voren heeft voorbereid en zich goed heeft laten informeren. Dit vergroot het zelfvertrouwen en de zelfredzaamheid; het stelt je tevens in staat om eventuele problemen tijdig te herkennen en waar mogelijk zelf op te lossen. Je zou kunnen overwegen om nog tijdens je zwangerschap informatiebijeenkomsten bij te wonen die in heel Nederland worden georganiseerd door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en Borstvoedingorganisatie LLL? De VBN en LLL zijn beide vrijwilligersorganisaties. Contactpersonen van de VBN en leidsters van LLL hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen diverse aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Uiteraard is er ook gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen, breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl en op www.lalecheleague.nl.

Verder sluit ik me aan bij mama van S6550, bv.com is absoluut een betrouwbare, volledige en en actuele bron van informatie :)) Het borstvoedingsforum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, www.borstvoedingsforum.nl, is overigens ook een aanrader. Je treft daar veel voedende moeders. Tevens zijn er regelmatig contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk, leidsters van LLL en af en toe ook lactatiekundigen actief.

Als je sommige lijstjes mag geloven, zou je tijdens je borstvoedingsperiode bijna op water en brood moeten leven. Gelukkig is dat niet waar. Tijdens je borstvoedingsperiode kun je in principe gewoon eten wat je eerder ook at. Sterker nog: het is juist belangrijk om gezond en gevarieerd te eten, zodat je zelf ook voldoende voedingsstoffen binnen blijft krijgen. Verder is het wellicht interessant om te weten dat jouw gevarieerde dieet zorgt voor een gevarieerde smaak van jouw melk. Je kindje maakt tijdens de zwangerschap al kennis met verschillende smaken en dat zet zich tijdens de borstvoedingsperiode dus voort; daarmee wordt een mooie brug gebouwd naar de uiteindelijke en geleidelijke overstap naar vast voedsel.

Voorzichtigheid is idd wel geboden met het gebruik van alcohol, met roken, drugsgebruik en bepaalde medicatie.

Bv.com vermeldt over het verven van haar tijdens de borstvoedingsperiode het volgende:

"Als je borstvoeding geeft, mag je niet je haar verven of een permanent nemen
Niet waar!
Ik heb geen idee waar deze fabel vandaan komt."
Bron: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.html .
Je kunt jezelf straks dus gerust trakteren op een kappersbezoekje ;-))
 
Inderdaad geen alcohol en niet roken. haar vercen kan volgens mij gewoon hoor!
En een goede tip www.borstvoeding.com. Heb daar veel aan gehad. Ze hebben daar ook een forum www.borstvoedingsforum.nl
 
Ik doe een cursus borstvoeding via de kraamzorg.
Echt een hele goede cursus!!
Ze zijn heel reeel, dus geven toe dat het soms zwaar kan zijn en dat geeft juist veel vertrouwen.

Ook hier hoor ik dat je alles mag eten, hoe meer variatie hoe beter voor de smaakontwikkeling.

Alcohol mag best een keer. Alleen als je flink wilt stappen is het handig om van te voren te kolven.
Als je zelf weer nuchter bent is je melk ook weer goed.
Dus alleen als je 's nachts wilt kolven kun je het beter weggooien.

Zelfs roken mag, als je het maar direct na het voeden doet en natuurlijk liever niet bij de kleine in de buurt....
 
Terug
Bovenaan